x

 Cash Games (4)

Ambassador CasinoNLH10/30 Kč 8
King’s Casino RozvadovNLH2/4 €Ikonka pokerový stůl 2
Showdown Poker Club MuzeumNLH10/30 Kč 7
Ambassador CasinoPLO50/50 Kč 7


 Turnaje (16)

27.4. 18:00
1 500 Kč
150 000 Kč
30.4. 18:00
1 300 Kč
150 000 Kč
10.5. 20:00
90+10 €
10 000 €
15.5. 18:00
1 300+100 Kč
250 000 Kč
29.5. 19:00
30+20+5 €
10 000 €
Zobrazit více »

Aktuálně

Slowplay: Dostaňte je tam, kam potřebujete

Ikonka datum zveřejnění03. 03. 2010
Ikonka komentáře32

Jak již pravděpodobně víte, smyslem slowplayování monster handy je svést soupeře k domněnce, že je ve vedení, s tím, že převezme iniciativu ve hře. Řekněme například, že jste callovali raise pre-flop s 8-8 a na flopu se vám objevil top set na boardu 2-3-8. Tušíte, že váš protihráč má vysoký pár, držíte se zpátky a necháte ho být agresorem. Ve hře se cítíte pohodlně a jste si jistí, že handu vyhrajete. Typicky v situaci jako je tato vyhrajete významný pot.

Samozřejmě správný čas na slowplay není vždy tak zřejmý. Obecně platí, že slowplay je vhodná akce, pokud máte velmi silnou handu (pochopitelně) a domníváte se, že agrese donutí vašeho soupeře složit, nebo si myslíte, že existuje šance, že vaši protihráči teprve čekají na zkompletování handy, což by pro vás bylo ještě horší. Slowplay má největší smysl, když je pot malý a vy chcete, aby soupeři zůstali v handě pro jeho budování.

Pokud nemáte absolutně bezkonkurenční nebo téměř nepřekonatelnou handu (straight flush nebo quads), slowplay vždy zahrnuje určitá rizika. Uvedu svůj příklad z dřívějška. Pokud má váš soupeř dvě esa, pořád mu dáváte šanci trefit dva outy tím, že mu nabídnete možnost vidět turn a případně i river zdarma. V této konkrétní situaci není moc pravděpodobné, že ho trefí lepší kombinace než ta vaše, ale je tu stále to riziko.

Vyšší riziko slowplay hry existuje, pokud se na boardu ukáže nějaká draw. Například pokud váš soupeř měl 4-5, měli byste větší šanci, pokud mu necháte kartu zdarma. Co když se na flopu objeví 8-9-T se dvěma srdci? Teď někdo se 7 nebo Jackem má open-ended straight draw a někdo se dvěma srdci flush draw. Čím více je board uspořádanější, tím je slowplay riskantnější.

Pokud někomu umožníte vytvořit lepší kombinaci, než je ta vaše, zahrnuje to riziko ztráty mnoha chipů, na druhé straně rizika je možnost jednoduše nemaximalizovat svou výhru. Když slowplayujete, váš soupeř často mine všechny své outs  a procheckuje se až do konce, takže vám zbude pouze smutný bank. Pokud máte velmi silnou handu a myslíte si, že váš soupeř by byl ochoten zaplatit malou částku za další kartu, zvolte value bet a uvidíte, jestli se protihráč chytne. Skvěle to může fungovat proti calling station, kdy chce vidět celý board. Může to být těžké rozhodnutí, kdy vsadit, pokud flopnete monstrum. Někdy stačí jen počkat, jestli někoho něco netrefí a risknout to, že nemusíte inkasovat za vaší handu vůbec nic.

Chvíle, kdy se vyplatí být trpělivý a slowplay vám přinese zisk, je, pokud čelíte chronickému overbettorovi. Tento typ hráče jen tak hází čipy asi jako rýži na svatbě, takže se ho chyťte a použijte check/call, check/call, dokud board vypadá přátelsky. Když konečně vsadíte, pravděpodobně na riveru, je už v pasti.

Byl jsem v heads-upu na konci SNG turnaje a už poněkolikáté za večer právě proti tomuto druhu agresora. Hodně jsem skládal, ale nakonec trefil jackpot, když po callu jeho raisu pre-flop s A-J se mi otočil fullhouse na flopu J-A-J. Checknul jsem, on vypálil, já call. Bezvýznamný turn, check/call opět. Na riveru jsem ho check/raisnul all-in. On nakonec složil a ukázal 3-3. Vyhrál jsem turnaj o několik hand později.

Scénář, kdy by slowplay byla chybou, je skutečně vzácný, při práci na pokerovém projektu jsem narazil na citát o slowplayi od Gary Carsona, pokerového spisovatele a bloggera, který se mi opravdu líbil:

"Problém se slowplayováním nuts je, že by mohl být někdo další, kdo slowplayuje s handou, která se mu zdá jako nuts."

Mám sklon k odmítání rizika, takže se obvykle snažím vyhnout se zbytečnému slowplayování. Ale někdy, i když mi můj mozek říká, že hrát slowplay specifické handy je špatný nápad, protože bych nemusel dopadnout dobře, moje srdce mi říká zariskovat. A to je v pořádku. Je na mně, jak hraji já a je na vás, jak hrajete vy. Pokud chcete hrát slowplay na místě, kde je to proti agresorovi vhodné, jděte na to. Riziko může být vysoké, ale stejně tak i odměna. Jděte za svým a zkuste to, co chcete. Je to jediný způsob, jak najít své vlastní úspěšné strategie.


« Zpět
Diskuse k článku
Glum1980
05. 03. 2010 / 17:55
Jojo limpované Esa nebo Kingy to bych mohl vyprávět.Taky jsem využivál mnoho pozic pro limp těchto karet,a taky jsem tento počet pozic velmi rychle snížil.A snížil jsem to teda pořádně jelikož zůstala jen pozice UTG.A i když tuto pozici s raketama limpnu tak jsem celou handu spocenej až na prdeli.To už bylo facek abych si to zapamatoval že tydle karty se maj hrt slowplay tak maximalně když trefite na flopu set :-).Nejhorší momenty jsem zažíval když jsem dostal rakety třeba na SB.Všichni fold a já si nechtěl vyhnat BB.Takže blbej limp a nejednou jsem se z turnaje loučil s AA např. proti 96.Kdy holt flop ze mě udělal naprostého debila :-D
Odpovědět »
Rexas
05. 03. 2010 / 16:14
agregus,Stranger Neříkám,že esa+krále limpuju za každou cenu,rozhodnu se podle mých chipu a pozice na stole. Je to určitě víc profit a zkuste to někdy.
Odpovědět »
alkaatch
04. 03. 2010 / 17:40
slowplay a bluff jsou dulezity abych nebyl citelnej. kdyz budu hrat bet=mam to, check=nemam to tak me kazdej prehraje. kdyz budu hrat bet=mam to nebo bluff, check = nemam to nebo slowplay tak ma souper mnohem vetsi sichtu me precist. dalsi krok je ovsem spocitat si nejakej dobrej pomer value bet ku bluff a weak check ku slowplay/checkraise abych to neprehnal na jednu nebo druhou stranu a delat to na spravnejch boardech atd atd ale nedovedu si predstavit dobrou strategii ktera v sobe nema zadny slowplayovani
Odpovědět »
KafeSmlikem
05. 03. 2010 / 10:29
ALKAATCH:: velice dobre vystizeno. ja osobne obcas pouzivam slowplay nebo naopak cistokrevny bluff presne z tech duvodu, ktere uvedl alkaatch. a jako mirne pokrocily hrac se spoustou mezer ve sve hre ne vzdy je pouziju nejlip. Pr.1: v MTT turnaji jsem v pozdni pozici nasel QQ. Prede mnou byli dva limperi a ja samozrejme raise. BB i oba limperi call Flop: 8 T Q r Vsichni az ke me odcheckovali a v ten moment jsem si rekl, ze zkusim po relativne bezpecnem flopu (nehrozila barva + muj top set) slowplay, takze taky check Turn: A BB bet asi 2/3 potu, limperi fold. V ten moment jsem si rikal no super, jeden se chytl pravdepodobne s esem v ruce a ted z neho jen vytahat co nejvic, takze reraise a k me potese jsem dostal reraise all-in. ja samozrejme call. kolega z ameriky otocil KJ a ja si s hruzou uvedomil, ze ma postupku. tahle moznost me VUBEC nenapadla! River: T a ja s obrovskym stestim vyhral na fullhouse. Pak jsem si jeste musel vyslechnout hromadu nadavek o tom jaky jsem idiot atd... v podstate mel pravdu a od te doby si davam hodne velky pozor a jsem se slowplay velice opatrny Ovsem nekdy se naskytnou ty nejidealnejsi podminky a slowplay je jasna volba Pr.2: MTT, blindy 150/300 + ante. Ja byl na SB s KJ a vsichni az ke me fold. Nemel jsem zrovna nejlepsi handu, ale rozhodl jsem se pro call s tim, ze pri raise dam reraise. BB muj call pouze checkl. Flop: KJJ. nadhera! ja check a uvidime co souper. souper bet 300. jeste vetsi nadhera! ja call Turn: A Vzhledem k prubehu sazek jsem si nemyslel, ze ma souper silne eso v ruce. ja check, souper bet 300 ja call. River: 5. Po riveru jsem prevzal iniciativu a vsadil neco pres 1/2 potu, souper call a ukazal A2 a ja sebral pot. Samozrejme nekdo muze rict, ze souper mohl stejne jako ja slowpalyovat treba AJ a byl bych v pr... to je pravda, ale ta pravdepodobnost je tak mala, ze i tak se to dle meho nazoru obcas vyplati. problem se slowplay je ten, ze VZDYCKY existuje riziko prohry pokud clovek nedrzi absolutni nuts. Timto prispevkem jsem se chtel pouze podelit o nejake ty sve zkusenosti a postrehy. zkusenejsi hraci si muzou myslet, ze jsem nejspis objevil ameriku, proto me za to, prosim, hned nekamenujte :)
Odpovědět »
BukajAktobos
05. 03. 2010 / 10:40
KAFESMLIKEM:: Imo jsi ve svých příkladech krásně uvedl jak přesně při slowplayi utíká value ;-)
Odpovědět »
SirIndy72
04. 03. 2010 / 16:44
"Problém se slowplayováním nuts je, že by mohl být někdo další, kdo slowplayuje s handou, která se mu zdá jako nuts." Tohle plati jen u straigh vs flush a straigh nebo flush vs fullhouse nebo poker, pokud to bude set vs overset, fullhouse vs over fullhouse nebo poker tak jedinej rozdil je, ze se vyallinujete az na riveru a ne drive :)
Odpovědět »
Cibi
04. 03. 2010 / 16:08
Slowplay je mrtva strategie...Budiucnost je naopak ve fastplay setu atp. A kdyz uz slowplay tak at proboha ta line dava nejaky smysl... Hlaska "predstiram blaf na riveru" me dovadi k silenstvi...To sou presne frajeri ktery flopnou nuts a neumi do potu dostat chipy jinak nez ze jako original raiser checkuji behind az do riveru a pak betnou 4xpot protoze to "vypada jako blaf" a kdyz jim to jednou z deseti pripadu nekdo callne tak si mysli kdovijaky nejsou lisaci...
Odpovědět »
Krotitel
04. 03. 2010 / 14:32
taky mam jeden dobrej: http://www.pokerman.cz/hands/1319/
Odpovědět »
Stranger
04. 03. 2010 / 00:07
Zrovna před chvílí na NL25 sem na buttonu s AJ, předemnou jeden limper, zkusim to urvat raisem na 1,25 dolarů, blindi fold, limp call, flop xJQ, pokračuju v CB potom co limper checkne, limper call, turn J, mam trips a limper najednou all in, easy call, limper ukáže dvě esa a odchází od stolu a může nadávat sám sobě :)
Odpovědět »
Ivori
03. 03. 2010 / 23:31
No trochu se ten slowplay nuts přesunul na slowplay AA :) Upřímně co se cashovky na nízkých limitech týče, tak slowplay je největší blbost co tam člověk může dělat. Do hry půjde víc lidí a ty už si ty kombinace pochytají. To už je lepší dát allin a čekal na call od někoho s menším párem. Mě se nejvíc osvědčil raise na 4-5 bb, tím opadnou menší suited konektory který jsou pro mě potencionálně největší hrozba a docallujou mě lidi buďto s nižším párem nebo s kartama typu AK,KQ,KT apod. Pak se každý kolo pokračuje value bet a vzhledem k tomu že člověk v tý chvíli stojí už proti jednomu, maximálně dvou hráčům tak se vyplatí callnout úplně všechno (raise, allin) protože soupeř se prostě bude snažit blafovat popř. si myslí že má větší pár a blafuju já (např. při boardu 47T dám s AA bet a on s QQ raise). Je sice fakt že člověk se občas do toho setu trefí, ale i tak se to vyplatí. Ať si každej píše jakej to píšu nesmysl, mě to dlouhodobě vychází a dle PT3 mám z AA největší profit.
Odpovědět »
BukajAktobos
03. 03. 2010 / 21:28
Imo slowplay se vyplatí jen málokdy a hlavně musí být správě cílen. Optimální cíl je maniakální spewy LAG. Každopádně hlavně na micros je nejvíce value z lajny vbet/vbet/vbet. Nemá smysl zpomalovat, špatní hráči v podstatě chtějí callnout, ale když jim nabídneme možnost CH, tak proč vy jí nevyužili. A my pak jen přicházíme o value.
Odpovědět »
mazki09
03. 03. 2010 / 20:25
a este sa vyjadrim k teme ked som s pokrom zacinal tak som vacsinou volil slowplay ale teraz sa urcite pridam k hracom co nahadzuju aj ked zo zaciatku po menej a ku koncu ak sa neotoci nejake 3karty do farby alebo nejaka sanca na postupku z kazdej strany tak raise sa rapidne zvysuje ked uz chcu callovat a dufat v postupku a farbu do poslednej karty tak nech ich to aj nieco stoji a nie zadarmo nechavat limperom otacat karty .
Odpovědět »
mazki09
03. 03. 2010 / 19:49
akurat dnes na cash game mi prisli esa a robil som sa ze nic nemam na flop som mal uz setAAA ale prisli aj 2srdcia panacik nahadzoval dost vela pred flopom na turn prisiel K mimo srdca a dal all in s radostou som dorovnal ze "necakal" na farbu a ten k...mal iba 7,8v srdci som ho stastny dorovnal ten k... to skusil iba na luck ze na river pride to srdce a samozrejme mu prislo ako vzdy sa proti mne farba otoci ale mne iba ked ma niekto fullhause uz neviem kde mam ist hrat ci sit go ci casch ci heads up lebo uz nemam sil neustale prehravat na river a turn viem ze je to poker ale to co zazivam uz 2tyzdne nema obdobu chvilu pred tym som samozrejme prehral s 2parmi a s neviditelnou sancou pre supera na postupku potreboval 8,10samozrejme sa to tam dotapkalo takze super start hned z rana a dnes som si to zacal pisat ci mam ozaj tak vela smoly si to pisem ZE VYHRY SO STASTIM FLOP TURN RIVER PREHRY TO ISTE asanca 50:50 teda nizsi par over karty a vyhry so stastim /smolou napr AK vs A5 a zatial samozrejme v kolonke stastia nuly a uz 4x - ,50:50 zatial 2:1
Odpovědět »
mazki09
03. 03. 2010 / 19:53
MAZKI09:: a hlavne do tej kolonky stastia a smoly pocitam napr all in AA VS 77 a podobne
Odpovědět »
Machala
03. 03. 2010 / 14:39
jj, asi jo, jak říkáš..já cash moc nehraju, ale co jsem hrál a používal PT3, cca 1000 hand (NL4+NL10 - vím, nízké stakes, ale i tak jako tak) tak mám největší profit AKo :))) AA+KK byly někde pod tím..je to buď a nebo, stejně, tak jako tak, je to prostě jenom pár..a ti dementi tě docallujou s gutshoty a ono jim to prostě dojde..můžeš to tam sypat Tatrou a stejně tu tatru peněz prohraješ.. Ale jak bylo řečeno, brečím smíchy, když někdo slowplayuje AA či KK a někomu dojde set 222 :)) Rozhodně se nezastávám slowplaye, je to amaterismus a super strategie pro začínající, protože mají skvělej pocit jak někoho někam nalákali, ale někdy, se mi to jeví dost profitabilní než např PF 3bety nebo reraise na bezpečném boardu..
Odpovědět »
Machala
03. 03. 2010 / 12:54
No to je zajímavé..jak říká MISION - vždy mě srdce zaplesá když někdo SLP AA a prohraje - stejný názor. ale vemme to do dusledků...určo se vám 1000x stalo, že dostanete KK na SB, v klidku si je raisnete a za vama vas donk callne..nevyznamny board typu 27Qr, tak barrelujete, 2ndbarrel, 3rd, všechno call a nebo AI na riveru..a teď, na čem jste? nidky to nemůžete vědět..ty lidi bych nejraději liskal v tuchvíli :)) Sám tuto strategii nemám rád, myslím že je lepší vše hrát straightforward, ale nakonec, když vše hrajete "tak jak máte" tak prostě nemusíte dostat zaplaceno a pak přijde někdo, kdo slowplayuje monster a sedře vás z kůže..přijde vám to spravedlivý?:)
Odpovědět »
agregus
03. 03. 2010 / 12:59
MACHALA:: Urcite to nie je "spravodlive", ale myslim ze z dlhodobeho hladiska urcite viac profit... A samozrejme, velakrat ten slowplay vies odhalit (poznas supera atd..)
Odpovědět »
Machala
03. 03. 2010 / 13:47
AGREGUS:: z ldouhodobyho hlediska...asi jo, možná jo, ale co je za profit na tom že si AA raisneš na 3BB z MP a sesbíráš jen blindy že jo…nebo třeba i v turnajích, myslím že nejhorší je mít AA na BB a šici to ktobě profoldujou:))) a odhalit slowplay, když máš AA a sypeš to tam podle mě není zase taková prdel, viz AA vs. JJ board 26Jr na raise jen call, 7 call, 7 raise AI 20BB ( zbytek utopen na PFR, c-bet, c-bet turn + river) Víš jak to myslím...nebo vycallovaný gutshoty apod...
Odpovědět »
agregus
03. 03. 2010 / 14:04
MACHALA:: Mas pravdu... ale vychadzam z toho, ze mam z KK a AA aj tak najvacsi profit z celkoveho objemu. Aj ked som vela krat s nimi prehral, v konecnom dosledku je to plus. NIKDY som ich ale neslowplayoval. Bavime sa o cash NL25. Mal som ich pri objeme cca 70k hand cca po 200 krat (aj AA, aj KK po 200). Teraz by mozno stalo za to odohrat dalsich 70k hands s tym, ze by som ich limpoval a slowplayoval :) to by sa porovnalo a vysledok by mal snad vypovednu hodnotu. Ale - matematicky je to absolutne neakceptovatelne. Hlavne v pripadoch, kedy sa do hry dostane viac ako 2,3 hraci. Je tam vacsia pravdepodobnost, ze AA, KK prehras... Nechce sa mi to veru testovat:D
Odpovědět »
M0RGAN
03. 03. 2010 / 12:44
BLAXX: Naopak, jen co nejvíce takových hráčů ! :-)
Odpovědět »
bojim
03. 03. 2010 / 12:26
A co se týče meho nazoru na slowplay, tak v turnajich skoro vubec...chipu je malo a proste malo kdy se mi oplati riskovat to, ze souperi opravdu prijde nejaky out a ja ztratim obrovský pot. V cashovce se dá používat častěji kvuli lepší value, ale opet jen v bezpečných potech. Jakákoli FD či str8 draw na boardu, pokud me poráží, tak betuju, protože už jsem se pákrát pěkně potrestal. Ale záleží i na hře soupeře. Slow se opláci občas v případe, že jste si opravdu jisti, že vyhrajete, tj. například ten flopnutý FH. Muj nazor. pojdte do me:)
Odpovědět »
agregus
03. 03. 2010 / 12:49
BOJIM:: len skoda ze na micro stakes cash games su vacsinou zli hraci typ - str draw, gutshot, flshdraw = call any. Samozrejme to chceme, ale potom ked to pride, o to viac to boli. Nie preto ze to prislo, ale preto ze to calloval :)
Odpovědět »
Stranger
03. 03. 2010 / 11:42
Rexas: máš ve svý hře velký mezery bych řekl :)
Odpovědět »
Rexas
03. 03. 2010 / 11:07
Slow play hraju téměř pořád a nemůžu si to vynachválit :) Nejraději limpuju Esa,Krále a čekám až někdo trefí flop. Pokud trefím set tak předstírám třeba draw,nebo slabší pár a pak předstíram blaf na riveru :P
Odpovědět »
BLAXX
03. 03. 2010 / 12:31
REXAS:: Na hracich penezich mozna dobra strategie, ale jinak... Uz to nehraj!
Odpovědět »
MisionThe
03. 03. 2010 / 12:00
REXAS:: pokud tě za to nikdo nepotrestal tak je to smůla, přeju aby jsi dostal pár sockoutů aby ses naučil raisovat :) Vždy mě srdce zaplesá když někdo kdo si limpuje rakety je prohraje :)
Odpovědět »
bojim
03. 03. 2010 / 12:13
MISIONTHE:: Naprostý souhlas, limpované esa at jdou do pekla. "Jen hlavne aby je nenapadlo, že mám rakety, tak is limpnu." To neni slowplay, to je blbost. Bys potřeboval pořádne ztrestat. BB chytne s J2o dva pary a pujdes :-D
Odpovědět »
Corwin
04. 03. 2010 / 10:01
BOJIM:: Limpnou Asa se v pohodě daj, ale dělám to tak v 20% případů a taky s přední pozice. Každopádně u toho chce přemýšlet, pokud s AA limpuje pořád, tak to asi moc profitabilní nebude. K článku ... opravdu asi stý stejný článek, ale o slowplay už se nic nového nevymyslí ... komu se ale nestalo že slowplayoval nuts např. AA vs AJ na boardu AJJ a skoro nic s toho nedostal :o)
Odpovědět »
M0RGAN
04. 03. 2010 / 10:13
CORWIN:: Asi takhle, taky jsem si po showdownu na flopu myslel, že mě nemůže porazit: http://mujpoker.cz/poker-hry/988/muj-nejhorsi-badbeat
Odpovědět »
M0RGAN
04. 03. 2010 / 10:10
CORWIN:: AA vs AJ na flopu AJJ není definitivní nuts, dojde J a co potom ? A navíc karty protihráče neznáš, takže s AA na flopu AJJ prostě nuts nemáš, může mít JJ. Nuts jsou karty, na které můžeš vsadit i svůj život, pokud na flopu AJJ s esy vsadíš svůj život, pak jsi gambler ;-)
Odpovědět »
agregus
03. 03. 2010 / 11:12
REXAS:: Dufam, ze si nemyslel vazne to co si pisal...
Odpovědět »
mcs123
03. 03. 2010 / 10:53
Nemám rád přehnanou kritiku a ani to často nedělám, ale tenhle článek je narozdíl od většiny tady prosté plkání.. Žádné nové info, prostě konstatování toho, co je tady asi všem jasné ... ... jak by řekl Homer Simpson ... nůůůda
Odpovědět »

Video

Jaroslav Vobořil díl první! Minulost a temná budoucnost?
Play Button
Mindset vítězů, jak ho dosáhnout díl 2.
Play Button
Mindset vítězů, jak ho dosáhnout?
Play Button
Všechna videa »

Spolupracujeme

King´s Resort
King´s Prague
Forbes Casino Brandýs
Casino Babylon
Showdown
Grand Casino Aš
Go 4 Games
www.pokerman.cz