x

 Cash Games (6)

King’s Casino RozvadovNLH2/4 €Ikonka pokerový stůl 5
Ambassador CasinoNLH10/30 Kč 8
Ambassador CasinoNLH25/50 Kč 3
King’s Casino RozvadovPLO10/10 €Ikonka pokerový stůl 2
King’s Casino RozvadovPLO2/2 € 6/8
Showdown Poker Club MuzeumNLH10/30 Kč 4


 Turnaje (19)

15.10. 17:00
2 500+2 000 Kč
500 000 Kč
16.10. 18:00
33+20+7 €
5 000 €
18.10. 19:00
1 500+200 Kč
200 000 Kč
25.10. 19:00
61+9 €
7 000 €
31.10. 19:00
100+10 €
10 000 €
3.11. 15:00
100+10 €
5 000 €
13.11. 19:00
33+20+7 €
10 000 €
22.11. 19:00
61+9 €
7 000 €
Zobrazit více »

Aktuálně

Tomáš Cibák - rozbor klíčových momentů finálového stolu ME WSOP 2014

Ikonka datum zveřejnění01. 12. 2014
Ikonka komentáře13

V dnešním článku se zaměřím na dvojici hand z finálového stolu letošního Main Eventu, které mě osobně zaujaly a zaslouží si podle mě podrobnější pohled. Budu hodnotit myšlenkové procesy zkušenějších a lepších hráčů, než jsem já sám, takže to berte jako jeden z názorů a námět k diskuzi.

Bustout Marka Newhouse

Blindy 250/500k; 9handed; Newhouse 22,5M; Tonking 24,5M
Preflop:
van Hoof CO open 1,1M
Newhouse HJ flat s T , T 
Tonking SB 3bet s Q , Q  na 3,75M
van Hoof fold
Newhouse call

Newhousův flat preflop se mi líbí. Hodně hráčů by volilo 3-bet a je to samozřejmě legitimní možnost, call má ale spoustu výhod. Celá 9 handed hra se nesla v hodně zataženém duchu, 3-betem by tak zbytečně vyfoldoval velké procento slabších hand. Flatem naopak schová sílu handy a kontroluje v pozici velikost potu. Call do 3betu je tady podle mě jasná volba, přestože Tonking hrál dost tight, jsou desítky v pozici pořád silná karta a pot odds jsou taky v pořádku.

Flop: 2 , 4 , J  (pot 9,5M)
Tonking bet 3,5M
Newhouse call

Nic zajímavého. Dry flop, standardní sizing, standardní call.

Turn: 4  (pot 16,5M)
Newhouse bet 4,5M
Tonking check/call

Tady už je to zajímavější. Tonkingův check/call podle mě ukazuje, že má docela jasnou představu o soupeřově rangi. Ví, že v double callu preflop Newhouse nemá moc Jx kombinací, konzervativně vzato v podstatě jenom AJs a JJ. Suited broadway konektory jsou vzhledem k tomu, co jsme na FT do této chvíle viděli, poměrně nepravděpodobné. Tonking tím pádem v dalším barelu nevidí moc value a checkem chce vylákat bet ze zbytku range (88, 99, TT, AK, AQ), což se mu podařilo.

Newhouse má v tuhle chvíli behind necelý pot (15,3M) a sází 4,5M, čímž se podle mě snaží dosáhnout dvou věcí. Primárně chce vyhrát pot rovnou, sekundárně si levně zajistí showdown, když dostane call. Zároveň si nechává otevřenou možnost bluffnout zajímavé rivery, kde je po betu na turnu bluffshove uvěřitelnější line. Call od Tonkinga zase ukazuje, že soupeřovi nepřisuzuje dostatečne silnou handu na get in a chce mu dát prostor dohrát bluffy.

River: J  (pot 25,5M)
Tonking Check
Newhouse All-in 10,8M
Tonking po minutě call

Jack na riveru je z Newhousova pohledu jedna z nejlepších karet, kde svoji handu může otočit v bluff. Soupeř má Jx v minimálním % případů a overpár se bude callovat težce. Tonking ale dvakrát checknul, protože chtěl value z bluffu a na tomhle riveru nedává smysl plán měnit, právě proto, že je to špatná karta pro jeho range a tím pádem ideální karta pro bluff. Navíc calluje 10,8M, aby vyhrál 36,3M, stačí mu tak mít lepší handu v 23% případů, aby byl call OK.

Abych to shrnul, řekl bych, že shove na riveru je chyba. Reprezentuje jenom Jx handy, kterých v preflop calling rangi moc nemá. Chtít po soupeři, aby zahodil overpár, podle mě není úplně super nápad, když máte maniakální image a dávate mu odds 3,5:1. Nemluvě o hodnotě turnajového života. Na fóru TwoPlusTwo se dost spekulovalo, že se Newhouse snažil mergovat polarizovanou range a doufal tak, že může dostat call od horší handy. Já s tímhle názorem nesouhlasím, ale určitě je to námět na zábavnou diskuzi.

van Hoof vs Larrabe

Blindy 200/400k; 9 handed; van Hoof 33,5M; Larrabe 23M
Preflop:
van Hoof open 1M z btn s K , T 
Larrabe defend z BB s 8 , 9 

Efektivně 57bb deep, standard od obou.

Flop: T , J , 9  (pot 2,65M)
van Hoof bet 1,4M
Larrabe check/call

Akční flop, pro van Hoofa je určitě lákavá možnost check backnout pro pot control s tím, že na turnu bude jeho ruka vždycky dostatečne silná na call jednoho betu. Rozhodl se pro c-bet, aby si vzal value od všech drawing hand a získal nějaké informace. Obě možnosti jsou podle mě správně. Pro Larrabeho je call nejpřímočařejší možnost, za zvážení by stál check raise bluff, ale na callu není nic špatně.

Turn: K  (pot 5,4M)
Larrabe lead 3,35M
van Hoof call

Důvod pro lead je ten, že Larrabe ví, že na tomhle turnu nemůže dost dobře check callnout a checkem handu efektivně prohrává. Problém ale je, že tenhle úmysl není moc schovaný a reprezentuje tak přesně typ handy, jaký má (středně silnou draw, pár a draw) a jestli má queenu, van Hoof to na riveru snadno zjistí. Je to pro něj hodně nepříjemná situace, protože jeho handa má do button range skvělou equity, ale v podstatě se OOP nedá dobře zahrát. Nejlepší možnost je podle mě vzdát se a check foldnout, ale tuhle možnost nevolíme nikdo rád. Call je pro van Hoofa snadná volba, jeho handa je často nejlepší, má outy na fullhouse a na riveru bude mít spoustu informací, s kterými může pracovat. Podle mě hezká ukázka síly pozice.

River: 7  (pot 12,1M)
Larrabe check
Van Hoof shove effective 18M
Larrabe snap fold

Tady se ukázalo, že van Hoof ví, co dělá. Odolal pokušení check backnout a doufat, že vyhraje v showdownu a rozhodl se, že si pot prostě vezme. Podle mě naprosto super shove. Na takhle scary boardu se nabízí dohrát všechny bluffy a tím pádem i value betnout top range. Van Hoof tak správně usoudil, že s horší handou Larrabe dotáhne bluff a Qx value betne. Zbývá tak třetí možnost, lepší kombinace než KT, které ale Larrabe nemůže do overshovu callnout (KJ, komba páru a osmičky a nepravděpodobné sety). Je otázka, jestli van Hoof overshovem přesvedčivě reprezentuje Qx a AQ. Já si myslím, že to je tady v podstatě jedno.

V dalším průběhu finálového stolu se ukázalo, že Larrabe hrál trochu moneyscared (check back setu pětek proti Newhousovi). Van Hoof si toho pravděpodobně všimnul a věděl, že i kdyby měl soupeř Qx (AQ se dá se slušnou jistotou vyloučit), second nuts v situaci callu o turnajový život v devíti lidech nebude pro Larrabeho vůbec easy call (navíc by calloval 1,5 potu s nemalou šancí na split). Postupku přes osmičku tak zahodí skoro ve 100% případů.
 
9 handed hra je v tomhle turnaji dost specifická, což se letos dost ukázalo. Mezi devátým a osmým místem je payjump sice “jenom“ $217K, ale všichni svých $730k dostali už před půl rokem, takže v mindsetu hráčů jede smolař, co vypadne první, domů s prázdnou. Proto jsme letos čekali na první bustout tak dlouho a hrálo to nemalou roli i v dynamice téhle handy.

To je ode mě pro dnešek vše. Rád si v komentech přečtu názory ostatních. Jestli vás tenhle formát článků zajímá, rád dodám další. Jestli ne, rád místo toho příště půjdu na pivo.


« Zpět
Diskuse k článku
CZPablos
16. 09. 2015 / 07:15
Van Hoof wp, na Larabeho miste ten call aspon zvazim.. Newhouse - checkback turn a shove pot rvr..?? (Vsechny Jx pujde xback turn, takze kdyz turn vsadi, na rivru repuje jen JJ, takze pro Tonkinga easy call..?)
Odpovědět »
mkdp
03. 12. 2014 / 17:31
::U
Odpovědět »
LudekStanek
03. 12. 2014 / 16:12
Proste dobry Cibi
Odpovědět »
czechpro
03. 12. 2014 / 16:33
Odpovědět »
Cibi
02. 12. 2014 / 23:46
Jinak díky vsem za pozitivni reakce.V dalsim rozboru asi jeste zustanu u tohohle finalace,par zajimavejch kousku tam jeste je
Odpovědět »
Zdeno42
01. 12. 2014 / 23:27
::U prosim o pokracovani..)
Odpovědět »
SididisiS
01. 12. 2014 / 22:00
Tome moc pěkný rozbor...rád si přečtu další ¨::) chybí tady takové odborné články ::U Newhouseho river shove byl podle mě extrémně špatné rozhodnutí. Nechal se dle mě unést svojí image a doufal že si udrží svojí tvářm, ale škaredě se spletl obzvláště pak do zataženého Tonkinga... vybral si jednoduše velmi špatný spot.. Druhá handa mi přijde mnohem zajímavější. Van hoof to dal opravdu fantasticky ostatně jako celý finalový stůl. Přesně věděl kde se v handě nachází a dokázal toho využít . Moc se mi to líbílo a skoro jsem tu vítězství to přál víc než Jacobsonovi ::)
Odpovědět »
mcs123
01. 12. 2014 / 16:37
Ahoj, s tim Larrabem jsi to vystihl celkem presne, vyraz moneyscared na neho naprosto sedi. Zahlidl jsem ho pinkat uz dřív nejaky EPtecka aj ma myslim nejaky online uspechy, nevim jakou hraje svoji A-game, ale tahle to nebyla. Jeho hra mi taky prisla extra zatazena. Pral bych si videt, kdyby tam při tejhle lajne drzel nejakym zázrakem Qx a kroutil se tam do poslední vteriny odpocitavani. Pritom ta situace byla tolik specificka,..jedinej aktivni hrac u stolu vs clovek s bojácnou image,ft 9max main event., overshove 1,8 potu s Qx nebo AQ od Van Hoofa pro value ??? .. no zdaleka ne vždycky, podle me ta 8 byla na poradny tankovani ne instafold ..
Odpovědět »
fknjoke21
01. 12. 2014 / 16:28
cus, peknej rozbor. johnny larabe ryba urcite neni-pollopopeye online. dost toho potrefoval, byl spis dost moneyscared, mozna az moc v nakejch absurdnich spotech...
Odpovědět »
Johny02
02. 12. 2014 / 00:13
FKNJOKE21:: ok, jsem nevedel no.. jinak zdar Arture, tady orlican, asi sis nepamatoval tenhle nick:)
Odpovědět »
Johny02
01. 12. 2014 / 09:33
zdar, dobrej format. pro me zajimavy i proto, ze jsem z letosniho WSOP videl presne 0 epizod/hand. k ty prvni hande - Newhouse si tim rvr shovem dava dobry odds, jsem celkem presvedcenej o tom, ze to dlouhodobe bude +ev, ale ve specifickym spotu (final ME, 9handed, chceme vyfoldovat souperovu silnou range) souhlasim s tim ze to bude skoro urcite chyba, obzvlast teda jestli ma Newhouse maniakalni image, jak pises. k ty druhy hande - nebyl Larrabe spis nak jako ryba?:)
Odpovědět »
Sedrick
01. 12. 2014 / 09:09
pekny rozbor! nerekl bych, ze muze Newhouse v prvnim spotu mergovat, protoze z SB nebude moc casto 3betovat pary 77 - 99, kdyz muze 3way setminovat... na tom spotu se mi nelibi hlavne ten turn, protectovat ruku neni potreba na takhle dry boardu a jediny ucel toho betu je, ze nebudeme muset callovat velky river lead a casto budeme moct checkbehind, takze si ten spot zlevnime... pretocit TT v bluff je tady hodne prisny a zbytecny, navic kdyz Jx je hodne v souperove range
Odpovědět »
Cibi
02. 12. 2014 / 23:43
SEDRICK:: Mas pravdu ze turn je mozna vetsi chyba nez rvr.Je asi dost mozny ze proti handam ktery newhouse na turnu vyfolduje (AK AQ v podstate jenom imo)se do showdownu dostane tak jako tak a po check callu uz neni lepsi nikdy.Protoze jak rikas 77-99 sou dost unlikely ve sqeez rangi . Idealni lajna asi bude ta nejrpimocarejsi: check back turn a fold rvr
Odpovědět »

Video

Kauza Martina Kabrhela, náramkový CZ šampion a česká pokerová rekordní výhra. WSOPE je tu!
Play Button
Je stále reálné živit se pokerem profesionálně?
Play Button
"Těhotnej kuchař" Jarda Vajgl: Jak se od Pokermana dostal ke 420.000 followers?
Play Button
Všechna videa »

Spolupracujeme

King´s Resort
King´s Prague
Forbes Casino Brandýs
Casino Babylon
Showdown
www.pokerman.cz
Go 4 Games
www.pokerman.cz