x

 Cash Games (5)

King’s Casino RozvadovNLH2/4 € 6/8
King’s Casino RozvadovPLO10/25 € 5/8
Ambassador CasinoNLH10/30 Kč 9
Showdown Poker Club MuzeumNLH10/30 Kč 6
Showdown Poker Club MuzeumPLO20/20 Kč 5


 Turnaje (25)

23.4. 18:00
1 000 Kč
200 000 Kč
27.4. 18:00
1 500 Kč
150 000 Kč
30.4. 18:00
1 300 Kč
150 000 Kč
10.5. 20:00
90+10 €
10 000 €
Zobrazit více »

Aktuálně

Raise/foldování na shortstacku? Klidně

Ikonka datum zveřejnění11. 10. 2013
Ikonka komentáře3

Jednoho dne jsem měl coaching session s jedním ze svých studentů. Narazili jsme na situaci, kdy na UTG+1 seděl se 17 big blindy. Hodnota jeho M byla 6,37, což znamená, že jeho stack obsahoval 6,37x velikost potu.

"Co si tady myslíš o shovu?" zeptal se mě.

"No, podle mých tabulek je profitabilní," řekl jsem, "ale spíš bych tady otevřel."

"Uděláš tady někdy raise/fold?"

Sjel jsem rychlým pohledem statistiky hráčů u stolu. "Ano."

"Cože? Fakt tady můžeš raisnout a pak ještě foldnout?" odpověděl. Když svým studentům řeknu, že se 17 blindovým stackem je možné v některých situacích raise/foldnout, mnoho z nich zareaguje právě takhle.

Řada pokerových instruktorů zastává názor, že se stackem pod 20 big blindů by se nemělo raise/foldovat v podstatě nikdy. Když se nad tím zamyslíte, dává to smysl. S už tam nízkým stackem tím vyhazujete několik dalších blindů, čímž se vystavujete nebezpečí, že soupeři mnohem častěji callnou váš následný shove a zbytečně tak ohrožujete svůj turnajový život. Navíc, pokud se s vámi někdo rozhodne hrát, je dost nepravděpodobné, že bude raise od 15 blindového stacku je flat/callovat. All-in už pro ně není tak drahou záležitostí a navíc se tím vyhnou nějakým nepříjemnostem na flopu.

V takových situacích s názorem o ne-raise/foldování s méně než 20bb souhlasím.

Řekněme ale, že jste právě jedním z těch hráčů, který s 19bb raise/fold nikdy neudělá. Když otevřete na 2,2bb, je to stejné, jako byste shovenuli 19bb - soupeři od vás nečekají fold. Myslí si, že vždy raise/callnete, takže vaši handu vnímají silněji, než kdybyste rovnou dali shove. Pokud si tohle myslí, pak pro ně není problém na takový raise zahodit.

Takže pokud vás soupeři vnímají tímto způsobem, pak se rozhodnutím ne-raise/foldovat s <20bb připravujete o peníze.

Co když ale máte na stole hráče, který umírá touhou do vašeho raisu shovenout? To bychom se měli na raise/fold vykašlat, že?

Jo, ale zase ne vždy. V rangi to sem tam mít musíte. Ty peníze totiž zase vyhrajete ve chvíli, kdy budete držet handu, která dominuje jeho re-shoving range. Řekněme, že máte A-8. Můžete ji s 18bb open shovenout z buttonu a bude to profitabilní. Jakmile však raisnete a váš protihráč ví, že umíte i raise/foldovat, pravděpodobně do vás shovne A-2 až A-7, někdy dokonce i 9-7, 7-8 a T-8 suited... všechno handy, které porážíte. Pokud jednou za čas raise/foldnete, umožní vám to dostat se do all-inu jako 75/25 favorit. Pokud ale v takových situacích pouze pushujete nebo oponent ví, že váš raise zároveň vždy znamená i call, jen těžko vás re-shovene výše vypsanou range.

No a pak tu máme již zmíněnou hru, do které se dostal můj student. Po své levici měl člověka, který hrál 32/21. S takovým VPIP dorovná raise s K-J, K-T, Q-J, Q-T, tedy handami, které na 17 blindový shove foldne. Shovem mu tedy vlastně dovolujete zahrát jeho range správněji.

Ostatní hráči u stolu byli navíc nitové, kteří když vás re-raisnou, tak jste proti jejich range stejně pozadu. Hráč sedící na big blindu měl tendenci na této pozici často callovat, takže má nízkou fold-to-steal a vysokou calling percentage. Váš open raise často flatne se slabou range a vy tak můžete využít výhody pozice.

A to ani nemluvím o případech, kdy otevřete, za vámi se dostanou dva hráči do all-inu a vy můžete s klidem v srdci zahodit. Sice spadnete ze 17 na 15 blindů a váš shove bude o něco méně odstrašující, ale aspoň jste stále v turnaji. Navíc víme, že jsme sami sobě umožnili handu zahrát všemi těmi profitabilními způsoby popsanými výše.

Když lidé vědí, že jste schopni raise/callovat s širokou range value hand, jako byla třeba zmíněná A-8 (kterou by většina MTT regů rovnou shovenula), je možné do nich stealovat. Jakmile existuje větší počet hand, s nimiž jste ochotni raise/callnout, lidé jsou si dobře vědomi toho, že váš raise neznamená pouze prémiové handy nebo naopak úplný trash. Pokud si příliš zvyknete nehrát flopy, vyhýbat se raise/foldům a se středně silnými handami jen pushovat, budete mnohem více průhlední a vaše schopnost stealovat tím utrpí.

Stealování se stackem pod 20bb je důležitá dovednost. S více než 20 blindy se totiž dostáváte do teritoria, kde si mass-tablující MTT hráči nebo SNG grindeři již tolik jistí nejsou. Nastudujete-li si správné shoving range s 20bb+ stackem, uvidíte, že spoustu vašich protihráčů má stále značné mezery ve znalostech.

A co z toho všeho vyplývá? Přizpůsobujte se a berte si thin edge. Raise/foldování na shortstacku často může být profitabilním řešením dané situace.


« Zpět
Diskuse k článku
farago110
11. 10. 2013 / 17:59
myslím že je to případ od případu, ale proč ne, každému z nás se to určitě stalo - po raisu jdou za tebou 2 alliny tak co s tim...
Odpovědět »
milans
11. 10. 2013 / 17:26
Teorie pěkná, ale v praxi to znamená, že s vámi u stolu musí sedět lidi, kteří vás už víckrát viděli na shortstacku raise/foldnout a co si budeme povídat, tahle handhistory bude tak výjimečným jevem, že ta "thin edge", kterou se snažite vytvořit, vlastně neexistuje. Samozřejmě ale souhlasím s tím, že se i na shortu se dá občas r/f (online; na živém turnaji je to naprosto běžný jev - ale zase na průměrném živém donkáči se v late fázi turnaje "M" average stacku pohybuje mezi 5-10, takže je to nutný).
Odpovědět »
Dendelin
11. 10. 2013 / 17:55
MILANS:: +1, souhlas
Odpovědět »

Video

Jaroslav Vobořil díl první! Minulost a temná budoucnost?
Play Button
Mindset vítězů, jak ho dosáhnout díl 2.
Play Button
Mindset vítězů, jak ho dosáhnout?
Play Button
Všechna videa »

Spolupracujeme

King´s Resort
King´s Prague
Forbes Casino Brandýs
Casino Babylon
Showdown
Grand Casino Aš
Go 4 Games
www.pokerman.cz