x

 Cash Games (9)

King’s Casino RozvadovNLH2/4 €Ikonka pokerový stůl 5
Palasino - Excalibur CityNLH1/3 € 7/8
King’s Casino RozvadovPLO2/2 €Ikonka pokerový stůl 2
Ambassador CasinoNLH25/50 KčIkonka pokerový stůl 2
Ambassador CasinoNLH10/30 Kč 8
Ambassador CasinoNLH10/30 Kč 8
Ambassador CasinoPLO50/50 Kč 5
Showdown Poker Club MuzeumNLH10/30 KčIkonka pokerový stůl 3
Card Casino BratislavaNLH1/2 €Ikonka pokerový stůl 2


 Turnaje (12)

27.4. 18:00
1 500 Kč
150 000 Kč
30.4. 18:00
1 300 Kč
150 000 Kč
10.5. 20:00
90+10 €
10 000 €
15.5. 18:00
1 300+100 Kč
250 000 Kč
29.5. 19:00
30+20+5 €
10 000 €
Zobrazit více »

Aktuálně

Las Vegas jak ho neznáte: dějiny v kostce – díl 3.

Ikonka datum zveřejnění23. 02. 2011
Ikonka komentáře3

Éra gigantických kasinových projektů v Las Vegas začala v roce 1989 stavbou prvního lasvegaského megaresortu Mirage, který přišel investory na 650 miliónů dolarů. Od té doby byly v Las Vegas v průběhu 20 let postaveny další dvě desítky kasinových komplexů, které stály závratnou částku blížící se 30 miliardám dolarů. Jednalo se o tyto podniky: Excalibur (otevřen v roce 1990), MGM Grand (1993), Luxor (1993), Treasure Island (1993), Hard Rock (1995), Stratosphere (1996), Monte Carlo (1996), New York-New York (1997), Bellagio (1998), Paris (1999), Venetian (1999), Mandalay Bay (2000), New Aladdin (2000), Palms (2001), Wynn (2005), Red Rock (2006), Planet Hollywood (2007), Palazzo (2007), Encore (2008) a City Center (2009).

V minulém století byla nejdražší výstavba megaresortu Bellagio, který přišel investory na 1.600.000.000 dolarů. Do zatím největší poslední obří investice City Center bylo napumpováno kolem 11 miliard. Nové lasvegaské hotely a kasina vyrůstaly v průběhu let většinou na místě těch starých, takže historie Las Vegas již zaznamenala velké množství spektakulárních destrukcí původních kasinových objektů (viz např. zde).

Reklama jako velký spojenec Las Vegas

Výstavbou tematických obřích kasinových komplexů bylo Las Vegas zkraje 90. let minulého století transformováno v turistické centrum, které se snažilo lákat veřejnost na rodinnou zábavu. Tento přerod měl své historické kořeny. Las Vegas vždycky stálo a bude stát na reklamě. Již v roce 1945 vyzval tehdejší předvídavý prezident lasvegaské obchodní komory Maxwell Kelch osm vybraných reklamních agentur, aby předložily návrhy propagace Las Vegas. Po výběrovém řízení byla přizvána ke spolupráci tehdy proslulá agentura J.Walter Thompson, která začala prezentovat Las Vegas jako místo se skvělým klimatem, navíc ležící u turisticky atraktivních přírodních scenérií. Inzeráty byly zaměřeny také na luxusní hotely a jejich špičkovou nabídku zábavy. Výsledkem této publicity bylo, že do města začali jezdit ve velkém žurnalisté z celé země, aby napsali šťavnaté historky o místě s hollywoodskou zábavou, mafiánským pozadím, kvetoucím hazardem a uvolněnou morálkou.

V časopisech se stále častěji objevovaly fotografie nevázaného a luxusního života v Las Vegas, stejně jako články o lasvegaských mýtech. Patřičnou publicitu mělo otevírání dalších a dalších hotelových resortů a v reklamě na město byly využity i nejšílenější místní události, jako třeba jaderné výbuchy. Nová kasina se předháněla v angažování hvězd showbyznysu, které samozřejmě přitahovaly i houfy novinářů. I když v Las Vegas kovbojové nikdy nežili, město se zpočátku snažilo prezentovat jako hraničářské, spjatém s Divokým západem. Kovboj Vic mávající v downtownu na ulici Fremont rukama se stal již v 50. letech legendární ikonou města – symbolem, který měl pomoci naznačit, že město má historický vztah k Divokému západu a tedy, že je zde dovoleno více, než někde jinde (Vic je v downtownu stále – je ale po úpravě trochu menší, neboť ten starý by se nevešel pod novou světelnou klenbu).

Las Vegas pomohla v reklamě také v té době nastupující televize, která byla samozřejmě lačná nevšedních a atraktivních záběrů z města hříchu a zábavy, které sice leží v USA, ale je tak trochu bláznivé. Nejvíce fungující reklamou Las Vegas ale byla vždy ta, která obsahovala velké výhry či prohry. Mýtus víry ve velkou výhru pracoval pro Las Vegas vždy spolehlivě. Lidé totiž rádi navštěvují město, kde někdo vyhrál pohádkové peníze. V tomto směru byl pro Las Vegas velmi užitečný podnik Horseshoe ležící v downtownu na slavné ulici Fremont, který se proslavil možností nejvyšších sázek. V roce 1969 v něm dal jeho majitel a Benny Binion vystavit milion dolarů (v desetitisícových bankovkách), aby názorně ukázal, že je jediným majitelem kasina, který přijímá tak vysoké sázky. Dalším marketingovým tahem Las Vegas bylo i to, že město vsadilo na kongresovou turistiku, když otevřelo již v roce 1959 na tu dobu supermoderní kongresové centrum. Dodnes je Las Vegas velmi významným centrem kongresového a veletržního podnikání a na 30 hektarech dnešního Las Vegas Convention Center se zde konají největší akce v oboru (za všechny je možné jmenovat vždy celosvětově velmi očekávaný veletrh spotřební elektroniky CES).

V Las Vegas se také již léta konají různé sportovní akce té nejvyšší třídy (např. National Finals of Rodeo). Dlouholetou tradici mají zvláště boxerské zápasy, přičemž i zaměření na box zde má své kořeny. Box byl totiž lidovou zábavou a atrakcí v nevadských městech hospodářského boomu. A jaký význam má box pro lasvegaská kasina? Odpověď je jednoduchá: léta organizování boxu bezpečně prokázala, že tento sport přitahuje tvrdé hráče hrající o velké sázky.

 


« Zpět
Diskuse k článku
spaniel
23. 02. 2011 / 12:00
Tak tak, výstavy jsou tam skvělé. Velké ubytovací kapacity na rozdíl třeba od Mnichova, kde jsem si na poslední Baumu objednával pokoj rok před výstavou za 15000Kč/noc! Ve Vegas 60dolarů/noc a lepší pokoj. Navíc zábava, atmosféra něčeho "navíc", teplo a samozřejmě kasína. Vivat Las Vegas ::U
Odpovědět »
omglol
23. 02. 2011 / 14:49
SPANIEL:: V tomhle mas pravdu, ubytovani tam je prakticky zadarmo, ale pouze za jedinym ucelem, aby tam bydlelo v hotelech co nejvic lidi, a ti pekne chodili dolu do casina...
Odpovědět »
Many
23. 02. 2011 / 11:33
::U
Odpovědět »

Video

Jaroslav Vobořil díl první! Minulost a temná budoucnost?
Play Button
Mindset vítězů, jak ho dosáhnout díl 2.
Play Button
Mindset vítězů, jak ho dosáhnout?
Play Button
Všechna videa »

Spolupracujeme

King´s Resort
King´s Prague
Forbes Casino Brandýs
Casino Babylon
Showdown
Grand Casino Aš
Go 4 Games
www.pokerman.cz