Pokerman.cz - Průvodce světem pokeruHome
váš průvodce světem pokeru
menu


6max SnG strategie - 1. část

Zatímco v SnG turnajích s devíti nebo deseti hráči je správná strategie „tight začátek, all-in později“, v 6max SnG je tato strategie správná jen málokdy. Klíčový faktor, který ovlivňuje každou stránku úspěšného 6max SnG hráče, se nazývá „Blind pressure“, neboli „tlak blindů“. Fakt, že blindy k nám přijdou častěji, ovlivňuje i výběr startovních kombinací, což vede k mnohem častější post flop hře. 6-handed SnG turnaje vám dávají možnost mnohem více využít vaše pokerové dovednosti. A pokud je využijete správně, mohou se šestimístné SnG stát velmi profitabilní záležitostí.


Tento článek zahrnuje všechny části typického 6max SnG s nižšími buyiny a ukáže vám ke každé z nich správnou strategii. Podíváme se, jak hrát na začátku, když jsou blindy malé, ve střední části a v konečné fázi, tzv. na bublině. Pojďme se podívat hned na první fázi, tedy na začátek turnaje.

Brzká část turnaje

V 6max SnG můžete začít hrát více agresivně a nároky na vaše startovní kombinace se snižují. Mnoho hand, které jsou ve fullringu nebezpečné, zde přechází v handy, se kterými budete raisovat. Riziko, že váš soupeř bude dominovat silnější handou, je významně nižší, pokud hrajete s méně protivníky. Raisováním získáváte kontrolu nad handou a tudíž máte možnost získat malé poty, pokud ani vy, ani váš soupeř netrefíte flop. Navýšením také získáte obraz o soupeřově kartě. Pokud vás raisne, můžete zahodit a dostat se tak z handy levněji, než byste to případně učinili na flopu.

Pozice je v 6max turnajích klíčovým faktorem, a to ze stejného důvodu, jako v jiných. Tím, že budete hrát po flopu poslední, se dostáváte do velké výhody - víte, co udělal váš soupeř před vámi. Tím můžete získat spoustu malých potů, pokud váš soupeř vypadá slabě.

Re-raising, slowplaying a bluffování - to vše je závislé na tom, jak vás tlačí blindy, a na dynamice startovních hand. Vaše range pro re-raisování (pro value) může být poněkud nižší než ve fullringu, protože vaši soupeři budou raisovat light. Slowplayovat můžete i handy s nižší hodnotou (například 2 top páry), protože nebezpečí drawing hand je s méně soupeři menší (je méně pravděpodobné, že hráč má nějakou specifickou draw už na flopu). Bluffování v 6max SnG se opět vztahuje na menší pravděpodobnost, že váš soupeř bude mít nějakou flush nebo straight draw. Pokud váš bluff soupeř callne, obvykle to znamená, že má nějaký typ hotové handy. Je pak na vašem úsudku, zda pokračovat, či ne.

Střední část turnaje

Ztratili jste jednoho nebo dva soupeře a blindy se zvedly a čím dál tím více na vás tlačí. Teď je čas na to, využít soupeřových slabin, které jste během dosavadní hry objevili.

Být si vědom tlaku blindů je větší výhoda, než si myslíte. Pomůže vám to získat více malých potů. Například jste 4-handed s blindy 75/150, váš stack je 1500 a vás tak může kolo přejet méně než sedmkrát. Sebrání blindů aspoň jednou za orbit je nutnost. Hráči, kteří se na to nezaměří, začnou rychle ztrácet svoje stacky a dostanou se do situace, kdy nebudou schopni přimět soupeře k foldu. A to je v SnG turnajích pohroma. Vyvarujte se toho za každou cenu.

Ruku v ruce s kradením blindů musí jít i ochrana vašich vlastních blindů. Soupeř je nesmí vidět jako lehký cíl. Re-stealing range záleží na vašem soupeři. Pokud víte, že raisuje z buttonu pokaždé, když všichni před ním položili, máte jedinečnou příležitost na re-steal. Tento hráč vás nebude schopen callnout s velkou částí své
range.

Hra na bublině

Bubliny ve třech hráčích jsou pod velkým tlakem blindů. V 6max SnG není tato část určena pro ty, kteří se bojí. Agresivita je klíčovým faktorem. Velmi ojediněle bude správné callnout velký bet soupeře bez monster handy. Zatímco často bude (matematicky řečeno) správné udělat velký bet s průměrnou handou.

Další klíčovou věcí je rozumět soupeřově range. Zeptejte se sami sebe na následující otázky.

  • S jakou range váš oponent open-raisne?
  • S jakou range váš oponent callne all-in re-raise po open-raisu?
  • S jakou range váš oponent pushne all-in?
  • S jakou range vám oponent callne all-in?

Odpověď na tyto otázky vám dá obrovskou výhodu o 6-max SnG bublině. Jakmilá máte cit pro to odhadnout, co soupeř drží, můžete to porovnat s vaší handou a správně se rozhodnout, co dělat.

Další věcí, kterou potřebujete pochopit, je ICM neboli Independent Chip Model. Musíte myslet v „equity“ v prizepoolu namísto chipů ve vašem stacku. O ICM si povíme v některém z dalších článků.

Snažte se nehrát „na vítězství“ nebo „na dostání se do peněz“. Hrajte tak, abyste vyhráli co nejvíc chipů. Dělejte správná rozhodnutí a úspěchy přijdou samy.

Sdílet tento článek na Facebooku
3.10.2009 | Autor: Volně přeložil Martin Horník

Diskuse k článku

Přidat komentář - celkem: 7
Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte být přihlášeni. Přihlásit se můžete zde.
StrasidelnyStin
03.10.2009 16:09:18
V 6max SnG můžete začít hrát více agresivně a nároky na vaše startovní kombinace se snižují. Mnoho hand, které jsou ve fullringu nebezpečné, zde přechází v handy, se kterými budete raisovat.

Prominte, ale uvědomte si, ze hráči, pro které to je,si jen těžko představí, jaký handy to vlastně jsou. Co třeba 89s nebo TQs KJo atd. Nepiště to takhle obecně, je to k ničemu. Napiště aspoň přibližně handy, který se dají hrát. Dobře je to udělaný v návodu na 6max tady na stránkách.

Zkuste SNG odehrát a těch pár zajímavých hand sem naspsat. Je to chvályhodné, že takové články vznikají, ale je třeba to dělat důkladně a ne jen takovej nástřel.
StrasidelnyStin
Meiffert
03.10.2009 16:30:21
"Musíte myslet v „equity“ v prizepoolu namísto chipů ve vašem stacku."
"Hrajte tak, abyste vyhráli co nejvíc chipů."

Aha. Jdi doleva. Jdi do prava.
Meiffert
Greg
03.10.2009 18:00:45
STRASIDELNYSTIN 03.10.2009 16:09:18: Souhlasím ... přesně tohle mě taky trklo ... ;-)

MEIFFERT 03.10.2009 16:30:21: Tak tohle mě netrklo, ale mas naprostou pravdu :D
Greg
Axiss
04.10.2009 01:10:24
STRASIDELNYSTIN 03.10.2009 16:09:18: A co třeba "Volně přeložil Martin Horník". Když ti tam chybí konkrétní příklady, musíš napsat původnímu autorovi, ne sem.

MEIFFERT 03.10.2009 16:30:21: Ono se to obojí týká něčeho jiného, ale pokud to takhle vytrhneš z kontextu, tak máš určitě pravdu.
Axiss
StrasidelnyStin
04.10.2009 14:18:06
Tak se omlouvám. V tom případě to je tak, že Martin Horník odvedl skvělou překladatelskou práci, ale bohužel si vybral špatnej článek.

Sakra, já jsem si tenhle web oblíbil. Je tu spousta zajímavých věcí, ale některý věci pokulhávaj, ostatně jako ve všem. Můžete mě ignorovat, můžete se dokonce začít vymlouvat, můžete se nad tím zamyslet, mě to je jedno, jak s tím naložíte. Prostě ten
hle článek mi nic nedal, protože není konkrétní.
StrasidelnyStin
Kimi
04.10.2009 16:43:36
No ja nevim, ja precet celeho harringtona a par jinych, ale ho beru jako zaklad, pac to tam vsechno popisuje ciste logicky a ne zadne priklady zvraceneho mysleni ci duvtipnosti nebo predvidani apod a doporucil bych ho k precteni vsem. Jak clovek chape ho, pochopi vsechno ostatni.

A je to myslim vice uzitecnejsi nez se snazit naucit hrat poker dle volne prelozenych clanku, ktere moc nereknou.

Ale snahu ocenuji :-)
Kimi
enjay
17.06.2010 16:52:47
Dost hrozný článek:
1) píše se v bodech na konci o odhadu, s jakou range bude protivník hrát. Ukažte mi borca, který dokáže např. po 10 minutách hry dobře odhadnout range. Takováto pravidla platí pro dlouhé turnaje či cash game, kdy sedíme s protivníky hodiny u jednoho stolu.
2) Hned na začátku se píše - hrát agresivněji než 10/9 SnG ... podle mě je opak pravdou, hrát velmi velmi tight, jen největší monster ruce a nechat fishky vymlátit. Při malých blindech nemá cenu riskovat a plítvat žetony. Stejně vás tihle manijaci callnou i se slabým párem a na riveru jim dojde set. Počkat si na monster ruku a pak tyto hráče vyždímat nebo si počkat, až se vytřískají mezi sebou a pak se pustit do agresivnější hry.
enjay
 

Spolupracujeme:

Forbes Casino