x

 Cash Games (4)

King’s Casino RozvadovNLH2/4 €Ikonka pokerový stůl 2
Ambassador CasinoNLH10/20 Kč 6
Ambassador CasinoNLH25/50 Kč 5
Showdown Poker Club MuzeumNLH10/20 Kč 3


 Turnaje (25)

30.3. 14:00
135+15 €
30 000 €
31.3. 18:00
70+10 €
10 000 €
3.4. 18:00
33+20+7 €
5 000 €
7.4. 12:00
70+40+10 €
10 000 €
11.4. 19:00
105+15 €
10 000 €
10.5. 20:00
90+10 €
10 000 €
Zobrazit více »

Aktuálně

Světem pokeru hýbe "Colmanovo dilema"

Ikonka datum zveřejnění09. 07. 2014
Ikonka komentáře20

Rozdílnější obrázek závěrečné momenty obou dosud konaných Big One for One Drop snad ani nabídnout nemohly. Zatímco před dvěma lety se Antonio Esfandiari nechal svými příznivci nosit na ramenou, se slzami v očích pózoval nad rekordní výhrou a svůj jedinečný triumf si patřičně užíval, pokud byste se na ESPN stage letos srazili s Danielem Colmanem, možná byste si řekli, že ten otrávený mladík právě dostal zřejmě nějaký nepěkný zářez na bublině. Přinejlepším. Nejsem si jistý, zda si oficiální fotograf WSOP Joe Giron dává na vítězné fotce záležet stejně, jako třeba náš Tomáš Stacha, ale už jen tradičně zapózovat s vítěznou kombinací bylo Colmanovi zatěžko. Nakonec se nechal přemluvit k několika fotografiím, z nichž vyzařuje asi tolik radosti, jako z výročního setkání fandů Arsenalu.

Ještě hůře dopadl bezradný štáb televizní stanice ESPN a dalších přítomných novinářských týmů. Colman bez udání důvodu média zcela bojkotoval a vše tak zachránil až Daniel Negreanu, který se, ač právě prohrál sedmimilionový heads-up, ochotně dlouhých třicet minut bavil s kýmkoliv, kdo si o interakci s ním řekl. Jen díky jeho pohotovosti a profesionalitě se vyvrcholení turnaje, které mělo mít auru jedinečnosti, nezměnilo v naprostou frašku. A byl to právě Daniel, kdo později osvětlil příčinu Colmanova útěku. Čerstvý šampion druhého pokračování nejdražšího turnaje pokerové historie, vítěz monackého €100k Super High Rolleru a jeden z nejúspěšnějších HUSNG hráčů všech dob údajně prohlásil, že "nemá zájem veřejně propagovat hru, v níž drtivá většina hráčů prohrává peníze a má negativní vliv na život lidí".

A tak se stalo to, že ačkoliv do kamer neřekl ani větu, rázem jeho výrok vzbudil větší ohlas, než samotná výhra v turnaji. Co proto dal Colmanovi zejména deník Las Vegas Sun, který označil jeho chování za dětinské a jeho samotného jako člověka bez špetky důstojnosti. Výtkami nešetřil ani Rich Ryan, senior editor portálu Pokernews.com. V jeho očích je Colman pokrytcem, jenž by si měl zamést před svým vlastním prahem a pokud skutečně cítí, že je na hraní pokeru něco morálně špatného a zkaženého, bude pro něj lepší vyhranými penězi podpořit spolek anonymních gamblerů. A raději si ani nepředstavovat, co se honilo hlavou zástupcům ESPN a pořadatelskému týmu WSOP. Jedni se najednou ocitli bez důstojného zakončení šestihodinového televizního segmentu, druzí jen bezradně sledovali rozpačitý závěr události, na níž pokerový svět připravovali dlouhé měsíce dopředu.

Jistě, Colman nemá žádnou povinnost komunikovat s médii a jak on sám tvrdí, pokeru nic nedluží. Jenže říkejte to, když ve dvaceti letech své spolužáky na koleji vyměníte díky výhrám z pokeru za luxusní vilu v Rio de Janeiru, protože jste v průběhu jednoho kalendářního roku v HUSNG turnajích vyhráli 1,2 milionů dolarů, a to ještě bez rakebacku. Pak se nesmíte divit, že takovým tvrzením přirozeně hodně lidí naštvete. Zcela jasné je také to, že se svojí volbou připravil o možnost uzavřít v budoucnu lukrativní sponzorskou smlouvu, jako se to povedlo jeho předchůdci Antoniu Esfandiarimu, aktuálně tváři nově vzniklé americké herny Ultimate Poker. To, zda by po něm, jako mediálně nikterak výrazném Američanovi bílé pleti, vůbec některá ze společností sáhla, je už na jinou diskuzi.

Důležité je snažit se pochopit, co ho vlastně k takovému kroku vedlo. Jakýmsi náznakem byl už dva roky starý rozhovor na webu husng.com. "Aktuálně jsem rád, že vydělávám tak vysoké sumy, ale mám v životě i jiné cíle a chci se někam posouvat. Zároveň si poker nedovedu představit jako udržitelný zdroj příjmů i pro následující roky. Je to jako narazit na zlatý důl, kde sedím na té největší žíle. Chci toho využít," vyjádřil už tehdy své pochyby o dalším setrvání v pokerovém světě. Bouře nevole, která se na něj v uplynulých dnech snesla, ho donutila k reakci na diskusním fóru TwoPlusTwo. A tak vyšlo najevo, že Colman zcela otevřeně nenávidí celou podstatu fungování pokeru. To, že drtivá většina hráčů prohrává. To, že rekreačním hráčům může prohrávání peněz po čase začít vadit. A v neposlední řadě i to, že dokonce ani profesionální kariéra nemusí nutně znamenat šťastný život, protože - a teď se podržte - variance dokáže z pokeru udělat hodně stresující zaměstnání! Oslavování individuálních výkonů v pokeru podle něj není správné a on sám na tuhle hru nehodlá přistoupit. "Jo vím, že se chovám v rozporu se svým přesvědčením. Vydělávám na hře, která cílí na lidskou slabost. Baví mě, mám rád její strategický faktor, ale nedokážu přehlížet její temnou stránku."

Temnou stránku, kterou mohlo v jeho v očích rozjasnit vědomí, že jen on sám pomohl více než 111 tisíci dolary (z každého zaplaceného buy-inu šla tato suma na konto organizace One Drop, jež se zabývá pomocí zemím, trpícím nedostatkem pitné vody) lidem v oblastech, kde byste se často strachovali, zda přežijete další den. Místo toho sám sebe zahnal do ještě temnějšího koutu. V názorech ostatních profesionálů většinou panuje shoda, že Colman tohle morální dilema ve svých čtyřiadvaceti letech nedokáže ještě správně uchopit. Druhou věcí pak je, že své vítězství pravděpodobně plně docení až za několik let a jak řekl například Greg Merson, možná bude svého chování v budoucnu litovat.

Podobnou vnitří rozervanost ale neřeší jen Colman. Hodně se v poslední době mluví o takzvaném efektivním altruismu, životním postoji, o jehož osvětu se v pokerovém světě stará Philipp Gruissem. Mladý německý profesionál stejně jako Colman vnímá svůj nevelký sociální přínos společnosti, a protože správně pochopil, že třeba ve zdravotnictví už asi uplatnění nikdy nenajde, malé procento svých výher pravidelně odvádí na dobročinné účely. Jeho reakce k tématu patří mimochodem mezi ty nejzajímavější, přečíst si ji můžete zde.

Na závěr ještě odbočka k Big One for One Drop. Už účast 42 hráčů naznačovala, že s turnajem není něco v pořádku. Hlavním kamenem úrazu byl letos podstatný úbytek amatérských hráčů, alfy a omegy akcí podobného typu. V důsledku toho lze turnaji předpovídat, alespoň pokud se jedná o jeho současnou podobu, vrtkavou budoucnost. Relativní neúspěch druhého ročníku si lze vysvětlit dvěma faktory. Už při jeho premiéře hrál důležitou roli vztah zakladatele Guye Lalibertého s ostatními bohatými byznysmeny. Účast řady z nich byla údajně jakýmsi gestem zdvořilosti vůči jeho osobě a v letošním roce jeho přesvědčovací snahy zřejmě nepadly na úrodnou půdu. Kvůli sporu s kanadským zakladatelem Cirque du Soleil se navíc z turnaje na poslední chvíli odhlásila trojice Paul Phua, Richard Yong a Chun Lei Zhou. Druhým problémem může být struktura turnaje. Tři hrací dny jsou podle Mika "Timex" McDonalda pro byznysmeny příliš, což později přiznal i Ty Stewart, výkonný ředitel festivalu. Big One for One Drop se letos zkrátka i přes některá pozitiva příliš nepovedl a pokud jej v následujících dvou letech v rozpisu WSOP nenajdete, neměli byste se tomu příliš divit.


« Zpět
Diskuse k článku
janobendik
17. 07. 2014 / 16:53
Nechcem rozoberat moralne aspekty pripadne socialne dopady pokru. Ja sa pozastavim pri tych mediach: Nevidim nic zleho ze nechcel byt "reklamnym zvieratkom" tohto kolotoca, v ktorom su obrovske prachy a on nema nic z toho. 1. Vklad si zaplatil sam 2.za rozhovor a pripadnu winnershou mu urcite nic neponukli 3. Nikomu nie je hrac bez sponzorskej zmluvy dlzny!!! To nie je tenis kde Djokovic vyhra miliony pri jeho vklade 0. V tomto pripade je sponzorom turnaja povinny prispiet svojou reklamou..... Media si musia zvykat za tieto info a hracske pocity platit.
Odpovědět »
N3CR0S
13. 07. 2014 / 18:49
vycucal goldmine, vyhral par mega a najednou mu svitlo, ze v tom nekdo proti nemu prohral penize. ale v dobe, kdy on ty penize jeste nevyhral mu prislo dobry, to propagovat, aby tam byly rybky, ktery by to do nej mohly rupnout. ted kdyz vyhrava ranec a tech ryb na jeho limitech neni tolik a on citi, ze to tam trochu vysycha nema potrebu to nijak dal propagovat a chce z toho vyjit jako strasnej lidumil. vetsi bullshit sem dlouho neslysel, hlavne vzhledem k jeho historii a velke hube, jako nejvetsi vyhra od nej mi prijde to, ze mu na ten jeho troll skocila spousta lidi a mysli si o nem, jakej to neni niceguy
Odpovědět »
Psyche
11. 07. 2014 / 23:24
Líbí se mi názor Jesuslives. Ještě dodám, že podobný názor tomu Colmanovu v minulosti vyjádřili mj. také Barry Greensein, nebo např. Olivier Busquet, který je vidět na střední fotografii vedle Colmana (jde o top rega HU SnG na PS s buyiny 1k až 5k USD). Já jsem poznal v ČR pár lidí, kteří odpálili své rodiny a firmy na live cash games 25/50 až 50/100. Top regové typu Colmana nebo Busqueta vidí hru v širších souvislostech, než hráči nižších limitů. Disponují sice dostatečným cash-flow pro své nákladné životy, aby to ale udrželi v chodu, vidí úměrně svým výdělkům také daleko více prohraných kariér a životů, než vidíme někdy my na české pokerové scéně. Např. O. Busquet měl loni od 1. do 23. listopadu na PS ze SnG průběžný profit cca 170k usd. Tento profit mu určitě nezajišťují rekreační hráči. Podle mne mu takový měsíční profit vytvoří 1-2 zatím ještě solventní gambleři. Celý ten cirkus okolo pokeru platí těch 80% ztrácejíccích hráčů, kteří věří, že se na ně také usměje štěstí. Top regové si uvědomují, že oněch 80% ztrácejících hráčů platí nejen výhry a sponzorské smlouvy top regů, ale také profity online i živých heren, jejich reklamu, výukové weby atd. To pak v top hráčích, pokud mají dostatečně vysokou také sociální inteligenci, musí zanechávat určitý pocit prázdnoty.
Odpovědět »
JerryDark
12. 07. 2014 / 13:52
Jedna věc je něco žvanit na 2+2 a druhá vystupovat v tv. PSYCHE:: Většina hráčů hraje poker pro zábavu a ta většinou něco stojí.A ad absurdum by tě každá zábava mohla finančně zlikvidovat.
Odpovědět »
jeseer
12. 07. 2014 / 11:08
PSYCHE:: Ještě aby na te fotce nebyl,když mu platil buy-in. ::D
Odpovědět »
menjele
11. 07. 2014 / 17:07
Colman si určitě zaslouží respekt, že otevřel otázku, která mezi pokerovou komunitou stojí za diskusi. Navíc věřím, že i když to teď asi nevypadá a asi ani on si to nemyslí, tak je tu ta možnost, že přesně dosáhl svého. "Colmanovo dilema" není nic neřešitelného z morálního hlediska, cest jak si ho pro sebe vyřešit je určitě spousta a každý by si měl najít sám tu svojí a tou si pak jít. Jednou cestou může být např. jednoduchá úvaha, že když už někdo hraje poker tak v opravdové materiální nouzi opravdu nevězí (to by ho ani do kasina nepustili, nedepositnul by si online, málokdo by s ním chtěl i jenom hrát). Proč ho teda nepřipravit o nějakou část jeho příjmu a tu v případě pokrytí vlastních nákladů uplatnit pro opravdu potřebné? Colmanova síla je právě v tom, že spoustu z nás se asi nad podobnou věcí, že co budeme dělat až vyhrajeme ty nehorázné peníze, aby nás to těšilo i za 20 let asi nezamýšlelo. Za toto si určitě v mých očích zaslouží obdiv a nejen prskání Pokerových novinářů o pokrytectví :) (Navíc když se v 24 letech zamýšlí nad takovými to otázkami, tak věřím že si je za několik let vyřeší a o pokrytectví nebude moci být řeč.)
Odpovědět »
JerryDark
11. 07. 2014 / 21:42
MENJELE:: za co si zaslouží respekt?? že si se*e do vlastního hnízda? Kdyby dal ty vyhrané prachy na charitu,nebo něco podobného.Tak řeknu" chlape respekt".
Odpovědět »
rza
11. 07. 2014 / 10:59
Já bych u toho tolik neřešil čistost, špinavost.. skoro žádný byznys není úplně čistej. třeba ti co pracují v bankovním/finančím sektoru tak dávají spoustu půjček lidem, kteří nejsou schopni to splácet, tím je dostávají do spirály problémů a je jim to u pr.... ti co dělají v reklamě, klamou a lákají lidi na všemožný chujoviny, co lidi nepotřebují a nemá to pro lidi takovou hodnotu a zas si spousta lidí koupí něco co si vůči svýmu banku nemůže dovolit.. fastfoody ničí zdraví.. atd. atd. Ta špinavost je všude.. a poker podle mě neni vtom na tom nejhůř... to je v lidech, když někdo neumí používat hlavu a gamblí za víc než může, tak je to jeho průser, ale takovej člověk by gamblil kdekoliv jinde, když by nebyl poker.. vezme si půjčky atd. A to říkám přestože pracuji v korporaci a poker mám jako koníček, tak vidím že ten systém není ok a spousta věcí tu je špatných/špinavých
Odpovědět »
standaAA
10. 07. 2014 / 22:08
Poker kurví životy. Velmi zajímavej článek.
Odpovědět »
MBcko
10. 07. 2014 / 21:53
Určitě je to názor k zamyšlení, nicméně, jak píše Mercedes - vítěz může být jen jeden, což platí v naprostou většinu jakéhokoliv lidského počínání. V atletice, politice, vědě a technice, soutěžích krásy a stejně tak pokeru ... Emoční nevyrovnanost a z ní pramenící "prohlášení" přisuzuji věku a jak už tady taky padlo, pocitu frustrace z výhry-nevýhry, která vydělala mnohem více všem okolo, než samotnému aktérovi.
Odpovědět »
gigashek
10. 07. 2014 / 22:08
MBCKO:: ::U naprosty souhlas
Odpovědět »
Mercedes
10. 07. 2014 / 20:53
Koľko je zničených nádejí a niekedy aj životov, keď všetku svoju mladosť stratia športovci, ktorí dúfajú že raz dosiahnu na vrchol svojej disciplíny. Koľko zničených detských životov stála snaha rodičov mať so svojich detí umelcov, či športovcov... O tomto sa tiež nehovorí, keď odovzdávajú medailu víťazom!!! No narozdiel od nich si hráč pokru svoj život riadi sám ako dospelá osoba a nesie zodpovednosť sám za seba. Každý hráč pokru je dospelý a je to jeho rozhodnutie... Takže Colmanova kritika je absolutne scestná a aj smiešna keď to povie niekto kto je dlhodobo vo vysokom zisku. Môj osobný názor je, že si len ventiluje frustráciu z toho, že z výhry mu vďaka stackingu a daniam nič neostalo.
Odpovědět »
SvenMat
10. 07. 2014 / 16:24
Když se nad tím zamyslíte, tak na tom kousek pravdy je. Oslavují se vítězi a poražená většina tento happy business sponzoruje s nadějí, že je jednou rovněž potká nějaká velká trefa a že jednou přijde jejich čas. Myslím, že poker nemá "na svědomí" jen ty šťastné hráče s náramky. Colman si jen dovolil upozornit, že poker má víc tváří a ne všechny jsou ty šťastné. Ke každému vítězi patří pár těch poražených. Někomu se to líbí, někomu je to jedno. Colmanovi se to nelíbí, řekl to a to je asi tak všechno.
Odpovědět »
Jesuslives
10. 07. 2014 / 22:27
Hodně velký respekt před tímto názorem. Pronést tohle ve 24 letech po výhře několika milionů dolarů (bez ohledu na to, kolik bylo jeho reálný podíl), to už chce opravdu hodně velký nadhled. Možná je to pokrytectví, pokud prohlásí "beru hodně velké peníze za to, že dělám věc, která má pro společnost nulovou přidanou hodnotu, možná ji lehce škodí", ale ono - ruku na srdce - kdo by dokázal odmítnout takovéhle živobytí a šel místo toho raději sbírat odpadky na Šumavě? Celá pokerový marketing je založený na tom, že "ty můžeš vyhrát a my víme, jak na to", ale v podstatě to znamená, že ti chytřejší a šikovnější pouze obírají o peníze ty slabší a hloupější, navíc svůj díl si na tom ukrojí zprostředkovatel hry. Poker sám o sobě je geniální hra. Bystří mozek, rozvíjí strategické myšlení atd a spoustu věcí, které každý pravidelný čtenář tady četl milionkrát. Ale je dobré si čas od času připomenout, že peníze se v pokru nevyhrávají na zalené louce a nevydává je ani kasino ani pokerová herna, ale že to těžce platí ti slabší a velká část z nich nevědomky a že optimalizovat zisky ze hry je asi podobně přínosné, jako když právník a exekutor vymýšlejí, jak dlužníkovi nedat možnost zaplatit pohledávku včas, jenom aby si na tom mohli přirazit právní úkon. Je dobré, že tento názor - jakkoliv jde proti mainstreamu pokerových médií a provozovatelů - tady zazněl. Neodsuzuju lidi, kteří se pokerem živí, mám tu hru opravdu rád a občas si velice rád zahraju (byť méně, než dčíve a dostávám se - při plném vědomí svého špatného rozhodování - do pozice ryby), ale je velice důležité, aby tento názor zazněl takto nahlas. SVENMAT:: A toto platí ostatně pro jakýkoliv sport. S tím souhlasím a nijak se to nevylučuje se článkem ani mým komentářem
Odpovědět »
JerryDark
10. 07. 2014 / 14:05
Nesouhlas s Colmanem je to pokrytec. ::W
Odpovědět »
Sedrick
10. 07. 2014 / 05:28
souhlas s Colmanem, ikdyz je to hrozne alibisticky
Odpovědět »
marianbe
09. 07. 2014 / 16:06
Článek je zejména o propagaci. Ta je špatná, stejně jako u cigaret, alkoholu atd.
Odpovědět »
marianbe
09. 07. 2014 / 14:26
přesně tak to je ::U
Odpovědět »
kavalier
09. 07. 2014 / 15:35
MARIANBE:: Tak proč hraješ poker?????
Odpovědět »
d0nktard
09. 07. 2014 / 16:11
KAVALIER:: sklon k sebeposkozovani, prosta zavislost, satisfakce z utrpeni ostatnich, tech duvodu se najde hromada, kdyz se nad tim zamyslis ::) v principu s Colmanem taky souhlasim. jedna vec je chtit a moct si zahrat ten turnaj a druha marketingove povinnosti, exhibicionismus, nebo jenom snaha chovat se konvencne, tedy tak, jak se ocekava, ze se vitez bude chovat
Odpovědět »

Video

Mindset vítězů, jak ho dosáhnout?
Play Button
Neskutečná chyba dealera na Bahamách?!
Play Button
Je nejlepší poker blogerka zvíře?
Play Button
Všechna videa »

Spolupracujeme

King´s Resort
King´s Prague
Forbes Casino Brandýs
Casino Babylon
Showdown
Grand Casino Aš
Go 4 Games