Pokerman.cz - Průvodce světem pokeruHome
váš průvodce světem pokeru
menu


Převezměte kontrolu nad coinflipy

Bez ohledu na celkovou strukturu turnaje nebo na styl, kterým hrajete, budete na cestě k vítězství nuceni čelit pár coinflipům. S tím, jak se zvedají blindy a jak hráči bojují o každý žeton, je téměř nemožné projít turnajem bez toho, aniž byste byli v coinflip situaci. Jak z nich tedy získat co nejvíc?


Coin flip znamená hod mincí. V pokerové terminologii jde o situaci, kdy jste all-in proti soupeři a máte přibližně 50% šanci na výhru. Klasickým příkladem je AK vs JJ, AT vs KQ.

Pokaždé, když flipujete, riskujete svůj turnajový život (nebo část svých velmi cenných žetonů) s 50% šancí na neúspěch. 

V případě, že si nejste jisti odds vaší investice, tak žádné dobré odds nejsou. Pokud jsou vaše odds špatné, každý investor vám řekne, abyste neinvestovali a počkali na lepší příležitost. Je to dobrá rada a je to přesně to, co byste měli dělat v cash-game.

V turnaji je bohužel situace jiná. Vzhledem k vzrůstajícím blindům a dalším faktorům, které vás nutí ke hře, jste nuceni hrát coinflip situace. Když to shrneme: Nechcete se příliš dostávat do situací 50-50, ale přijdou spoty, kde bude coinflip nejlepší šancí, jak zůstat naživu nebo získat hodně žetonů. 

Ve většině všech coinflip situací jeden člověk pushne allin a druhý ho dorovná. (pozn.: Jsou situace, kdy oba hráči mají pocket pár nebo jinou handu, která dává velkou výhodu jednomu z nich. Protože se však tyto situace stávají obou hráčům, vyloučíme je z našeho článku). Po vyloučení těchto situací tedy hráč calluje s 50% šancí na výhru potu. Avšak hráč, který pushuje, má větší šanci na to, že získá nějaký pot. Není možné získat přesné číslo, ale tento koncept je obecně znám jako fold equity. Pokud jste hráčem, který pushnul, máte šanci, že váš oponent foldne. V tomto případě vyhrajete pot ve 100% případů. Pokud jste hráčem, který calluje, anebo jste callnut, vyhrajete ho v 50% případů. 

Jak vidíte, caller nemá fold equity nikdy, narozdíl od hráče, který pushuje. Jinak řečeno, vy musíte být agresor. Pokud nikdy nebudete aktivní, nepřimějete soupeře k žádným chybám, respektive bude to pro vás velmi těžké. Donuťte soupeře, aby musel udělat rozhodnutí, jestli si zvolí flip, nebo zahodí. Pokud budete vždy jen v pozici toho, kdo se rozhoduje, zda callnout, není to dobře. 

Jestliže jste v situaci, kdy nejlepší šance, jak pokračovat v turnaji, závisí na coinflipu, berte v úvahu, že „30% není 50%“. Obecně se vyhněte callování s handami, kterým může soupeř snadno dominovat. Hráči často callují allin s handami jako A , 2  s vyhlídkami na coinflip. To však platí jen v situacích například proti K , Q  nebo ostatním nespárovaným handám, které nebudou s esem. Naopak pokud se trefíte do jiné esové handy nebo do páru, vaše šance jsou něco pod 30%. Vidíme, že handy jako tahle jsou tedy pro coinflip situace naprosto nevhodné. Nejdříve totiž musíte mít štěstí, abyste se vůbec dostali do coinflipu, a následně musíte mít štěstí, abyste ho vyhráli. 

To samé platí například pro 3 , 3 . Není to špatná handa a je lepší než jakékoliv jiná nespárovaná. Pokud jste však proti vyššímu páru, jste v opravdu těžkém spotu. Dřív, než si určíte svou range, se kterou callnete/pushnete allin, musíte znát tu soupeřovu, se kterou může dorovnat nebo naopak vyslat allin. Ve spoustě turnajů mohou být trojky relativně silnou handou pro coinflip. Pokud však má váš protihráč velký stack, a/nebo je to typ hráče, který raisuje jen se silnými handami, vsázíte všechno na to, že bude mít A , K  nebo něco podobného. 

První krok k úspěšnosti v turnajích tkví v jistotě, že coinflipy, do kterých se pouštíte, jsou opravdu coinflipy. Pokud se dostanete do allinu s handou, které soupeř dominuje, jednoduše vyhazujete peníze. 

V turnaji vždy budete muset jít do coinflip situace. Je na vás, abyste rozhodli, kdy je to pro vás nejlepší volba.
Sdílet tento článek na Facebooku
23.9.2009 | Autor: Z Pokerlistings.com volně přeložil Martin Horník

Diskuse k článku

Přidat komentář - celkem: 21
Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte být přihlášeni. Přihlásit se můžete zde.
hutator
23.09.2009 12:37:34
clanok bohuzial s velmi nizkou informacnou hodnotou :)
hutator
Pokerisbingo
23.09.2009 12:42:18
Čtu čtu čekám co zajímavýho příjde a konec.
To bych snad sesmolil o coinflipech lepší článek z hlavy:-)
Pokerisbingo
bizzare
23.09.2009 12:48:00
Klasickým příkladem je AK vs JJ, ????AT vs KQ???.
jo, tak dal uz nectu
bizzare
Kimi
23.09.2009 13:06:16
Silu tvych hands s kterou pujdes do all inu udava tvoje M (pomer mezi tvym stackem a blindy)... kdyz mas M 20 (stack 20,000-blindy 1,000)..nemas potrebu jit do all in kde s cim, a pudes treba jen s AA, KK... kdyz mas M 3 (stack 1,500-blindy 500) pudes do all in i s 33.

Pak je tu takzvany 'first vigorish'.. tzn. v pozdejsich fazich turnaje, kdy stacky sou relativne s nizkym M a blindy vysoke, pokud vsichni pred tebou polozili a mas byt prumernou handu des all in. (samozrejmne ti nikdo nezaruci, ze typek za tebou nema AA, ale to neovlivnis, pokud vypadnes proti vysokemu paru then be it, vypadl bys tak i tak pokud bys nic nedelal)

Take zalezi co mas za sebou za hrace, jakou range karet asi hraji, jakou maj image a jakou image mas ty vuci nim.

Neuvadi se zde zadny prehled, tak snad se nikdo neurazi, kdyz sem jeden hodim.
Pri AA vs JJ jsou esa 4.5-1 favoritem. (rozumej z 5.5 her vyhrajou 4.5 a jednou prohrajou)
JJ vs AK (two higher cards) je par jen 1.2-1 favorit (55% vs 45%)
JJ vs A8 (one higher one lower) je par 2.5-1 favorit
JJ vs 10 8 (two lower cards) je par 5-1 favorit

zajimavy udaj je pro vyssi karty AK vs nizsi (treba) J 2, kdy AK ma jen 1.6-1 sanci na vyhru. (jde hlavne o to, ze kdokoli udela par vyhraje a jen v pripade ze nikdo zadny neudela vyhraje AK)

Tohle je samozrejmne k nicemu, bez odhadu hands souperu, odhadu sanci ktere mas v danem kole, pozorovani situace u stolu, a mnohem vice veci...ale od toho tu nemam komentare. =)

Jen chci rict, ze ucit se pokr z tohodle clanku, tak sem z toho zmateny este za pul roku =)
Kimi
kryzstoffcz
23.09.2009 13:34:20
BIZZARE 23.09.2009 12:48:00: imho JJ vs AK je dost klasickej coinflip
KIMI 23.09.2009 13:06:16: M koeficient (stack/Bblind+Sblind+ante) neudava silu tvych hands, spis jde o informacni udaj, jak agresivne bys mel hrat - resp kolik toho stihnes odehrat, nez se vyblindujes/ztratis fold equity.. Tusim, ze s M<5 uz jsou 33 dost premiova handa..
kryzstoffcz
Kimi
23.09.2009 13:51:33
KRYZSTOFFCZ 23.09.2009 13:34:20: napsals, ze to neudava silu tvych hands, v zapeti napises ze pri M <5 je 33 premiova handa... tak jak si to teda myslel? Nebo ze by sme to oba mysleli stejne ? ;-)
Kimi
Kimi
23.09.2009 13:55:35
KRYZSTOFFCZ 23.09.2009 13:34:20: samozrejmne, si to napsal srozumitelneji nez ja.. sila hands samotnych zustava stejna.. kdyz do hry zapojime sve M i M souperu a fazi turnaje, pak se ze slabych karet stavaji dostatecne silne na to, aby ospravedlnili all in.
Kimi
kryzstoffcz
23.09.2009 14:46:30
asi jsme to mysleli podobne, me jen zarazilo ze M ti udava silu handy..
kryzstoffcz
PHW12
23.09.2009 14:56:41
od kdy je AT vs KQ?????????????????????????
PHW12
PHW12
23.09.2009 14:57:06
....coinflip
PHW12
Crane
23.09.2009 15:08:04
PHW12 23.09.2009 14:56:41: tak malinko je to zaokrouhleny:))...jako celej clanek:)
Crane
bizzare
23.09.2009 16:02:17
kryzstoffcz ja nepsal nic o AK vs JJ otazniky sem dal k AT vs KQ...
bizzare
PHW12
23.09.2009 17:27:40
on tady ten odpad pořád je? čekal bych, že někdo tu slátaninu nesmyslů smaže
PHW12
Feesha
23.09.2009 17:53:59
TO ADMIN> JAKO BYCH TE VIDEL V UT TO PRESNE TAKHLE HRAT :-)))))
Feesha
Memphissss
23.09.2009 18:24:57
Velmi přínosný článek :)
Memphissss
Axiss
23.09.2009 21:32:08
Tady zase někdo nepochopil, že to je přeložený článek pro začínající hráče. Kdo chce něco pokročilejšího, bude muset počkat na Pokerisbingo, kterej určitě brzy z hlavy sesmolí a do redakce pošle lepší článek o coinflipech.
Axiss
BLAXX
23.09.2009 22:31:36
Souhlas, souhlas a zase souhlas. Ovšem ne s článkem ale s hutator,Pokerisbingo a dalšími hráči. Tento článek mi nic nedal a nic nového sem se nedozvěděl.
S 33 bych rozhodně proti AK nešel, nedávno sem dal all in na KK, byl sem dorovnám AJ a to eso tam přišlo...V coinflipu jde spíše o to štěstí
BLAXX
Mart
24.09.2009 00:57:17
BLAXX 23.09.2009 22:31:36: tak z tvojí zkušenosti, žes jednou s KK narazil do AJ a prohrál, a tedy jasně popřel smysl článku, jasně vyplývá, že... bys měl radši přispívat někam kde na infantilní příspěvky budou zvědaví? Mohl bys sdělit ještě nějakou zkušenost, třeba jak jsi neskutečně smolně prohrál AQ do 99 a dal si na rok pauzu od pokeru?
Mart
Rafael
24.09.2009 06:24:15
Koukám podle komentářů že je to tady samej pokerovej profík :-)) BLAXX palec nahoru, vypusť prosím ještě něco :-))))
Rafael
poool
24.09.2009 14:25:39
Je to spíš takový všeobecně filozofický článek, na druhé straně jsem si všiml, že někteří i zkušní cash hrácči, kteří MTT moc nehrají, mají s coinflipem problém(ve smyslu jít do něj).
Jak blindy rostou a M klesáje občasný coinflip požehnáním, protože málokdy se sejde tolik joudů, aby šel slušný stack udržet jen stealingem blindů. Pokud chce člověk zasednout na final table většího turnaje, musí těch flipů absolvovat několik. Trochu matematiky pro zajímavost - sedm flipů se šancí na výhru 70% vás pustí dál v turnaji s pravděpodobností 8.2%, sedm opravdových coinflipů se šancí 50% už jenom 0.78%,
sedm flipů kde jste uderdog 30% na výhru jenom 0.12%. V průměrném velkém MTT 1500+ lidí musíte 10-16x zdvojnásobit abyste vyhráli.
poool
s101s
04.11.2009 11:49:30
Mart: Nenapsal bych to líp:D:D:D
s101s
 

Spolupracujeme:

Forbes Casino