Pokerman.cz - Průvodce světem pokeruHome
váš průvodce světem pokeru
menu


WSOP 2012 ME: October Nine opět bez ženské účasti, chipleaderem je Jesse Sylvia

Letní část Main Eventu třiačtyřicátého pokračování slavné World Series of Poker je po celkem deseti hracích dnech za námi. Do turnaje s buy-inem $10.000 naskočilo na jeho začátku 6.598 hráčů, aby se poprali o podíly z prize poolu $62.021.200 a titul světového šampiona. Po skončení dne s pořadovým číslem 7 zbývá ve hře již jen devítka nejlepších, která se o prvenství utká koncem letošního října. Velké finále jen těsně uniklo Elisabeth Hill a Gaelle Baumann, chipleaderem je Američan Jesse Sylvia.


Do posledního červencového hracího dne nastoupilo 27 hráčů v čele s kanadským chipleaderem Marcem Ladoucerem. O tom, jak nevyzpytatelnou hrou poker je, svědčí to, že z vedoucí desítky sedmého dne se do takzvané October Nine probojovala pouze dvě jména - Rober Salaburu a Russell Thomas.

Hořkou příchuť měl sedmý den zejména pro Daniela "deoxyribo" Strelitze, jemuž na jeho začátku patřila druhá příčka průběžného pořadí. Do hry však vkročil prohrou velkého flipu s Michaelem Espositem a z ME se poroučel o necelé dvě hodiny později na 24. místě, když se ve 5bet shovu v button vs small blind situaci trefil se čtyřkami do K-K Scotta Abramse. K pokladně tak zamířil pro $294.601.

Ještě do dinner breaku byli kromě Strelitze vyřazeni také Jan Heitmann (26.), Roland Israelashvili (25.), Yuval Bronshtein (23.) či Paul Volpe (20.). Mezi patnáctkou nejúspěšnějších, kteří se ho dožili, figurovala také jména dvou z celkem 211 žen, jež do letošního Main Eventu nastoupily. Existovala tak velká šance, že po dlouhých sedmnácti letech uvidíme na finálovém stole nejméně jednu zástupkyni ženského pohlaví.

Z turnajem se poté postupně rozloučili Wilfried Harig, Danny Wong, původní chipleader sedmého dne Marc-André Ladouceur a Scott Abrams.

Ve hře zbývalo posledních 11 hráčů a zraky drtivé části komunity směřovaly právě na počínání Elisabeth Hille a Gaelle Baumann. Podle mnohých by jejich účast na finálovém stole či dokonce případné vítězství jedné z nich znamenalo druhou největší událost novodobých pokerových dějin hned po vítězství Chrise Moneymakera v roce 2003. Ani jednoho z kýžených scénářů se ovšem letos nedočkáme.

Elisabeth Hille byla vyřazena na 11. místě maďarským šampionem WPT Andrasem Koroknaiem. V osudné handě Koroknai otevřel z CO při blindech 150k/300k/a40k na 605.000, Hille z buttonu 3bet shovenula 3,47M a Koroknai po foldech ostatních hráčů dorovnal. Hille držela ve svém nejdůležitějších coinflipu kariéry A , Q  proti 7 , 7  Maďara, ale board 4 , 3 , J , K , 3  její dlouhou cestu turnajem ukončil.

Zbývajících 10 hráčů se přesunulo na hlavní ESPN stage, kde se mělo rozhodnout o posledním jménu, které bude říjnové finále sledovat pouze z pozice diváka.

Rozuzlení přišlo po dalších zhruba třiceti minutách hry. Gaelle Bauman z hijacku open shovenula svých 17bb s A , 9 , ale Andras Koroknai se na malém blindu probudil s A , J  a dorovnal. Board Francouzce nepomohl a oběma dámám tak finálový stůl utekl jen o vlásek. Za své snažení si připsaly $590.422.

Zajímavost

Hříčkou osudu Hille i Baumann vyřadil hráč, kterému v průběhu šestého hracího dne výrazně pomohlo rozhodnutí turnajového ředitele ve sporné handě právě proti Gaelle Baumann. V inkriminované hře Francouzka otevřela z UTG na 60k, Koroknai z malého blindu shovenul 2 miliony a Gavin Smith na velkém zahodil. Maďarský hráč se ovšem mylně domníval, že je celá akce u konce a handu mucknul. Svoji chybu si o pár sekund později uvědomil a jednu z karet si vzal zpět k sobě, přičemž ta druhá se nenávratně zamíchala mezi ostatní.

Přivolán byl turnajový ředitel Dennis Jones, který po několikaminutové úvaze vynesl verdikt - Koroknai byl nucen své soupeřce odevzdat 60.000 v žetonech, ale o svůj turnajový život nepřišel, což se setkalo s nevolí ze strany Baumann a dalších hráčů u stolu, a proto se volalo uznávanému TDI a víceprezidentu WSOP Jackovi Effelovi.

Ani po konverzaci s ním však ke změně rozhodnutí nedošlo. Hlavní podíl na Jonesově rozhodnutí měl podle jeho slov záměr zachovat "integritu turnaje". Gaelle Baumann v handě údajně držela K-K...

Devítka nejlepších se do Las Vegas vrátí v pondělí 29. října. Ze 34. levelu turnaje s blindy 150.000/300.000/a40.000 zbývá odehrát 1 hodina, 9 minut a 45 sekund.

V průběhu následujících týdnů si každého z finalistů představíme v samostatném článku a věnovat se budeme také statistikám a dalším zajímavostem týkající se této nejznámější turnajové série.

Letošní October Nine

Seat Jméno Národnost Věk Počet žetonů
1 Russell "into2ndwind" Thomas USA 24 24.800.000
2 Jacob Balsiger USA 21 13.115.000
3 Jeremy "TheTaker" Ausmus USA 32 9.805.000
4 Steven Gee USA 56 16.860.000
5 Greg "gregy20723" Merson USA 24 28.725.000
6 Jesse "4JesseJames4" Sylvia USA 26 43.875.000
7 Robert "treadindank" Salaburu USA 27 15.155.000
8 Andras Koroknai Maďarsko 30 29.375.000
9 Michael Esposito USA 43 16.260.000
Sdílet tento článek na Facebooku
17.7.2012 | Autor: Filip Novák, foto: Joe Giron

Diskuse k článku

Přidat komentář - celkem: 37
Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte být přihlášeni. Přihlásit se můžete zde.
DarkScar
17.07.2012 13:42:34
Koroknai měl vypadnout. Nevědomost, či spíše hloupost, neomlouvá! Chudák holčina...
DarkScar
dvoriak
17.07.2012 14:15:56
DARKSCAR 17.07.2012 13:42:34: naprostej souhlas.. nesmyslny rozhodnuti, pravidla se musi respektovat, at uz se jedna o 200kc fr v nejakym klubu nebo last 3 stoly na me wsop.
dvoriak
Snehurva
17.07.2012 14:27:35
Jo jako je to hodně sporné rozhodnutí... "jen" 60k se mu sebralo když mohl přijít o celý stack... a jak píše DarkScar nevědomost neomlouvá a byla to jednoznačně jeho chyba, ale bylo rozhodnuto tak a využil toho a je na FT
Snehurva
sooner11
17.07.2012 15:14:39
Darkscar: - a o čem je řeč? Kde se o tom dočtu? Nebo jsem slepý? ::)
sooner11
arionecek
17.07.2012 15:21:38
SOONER11 17.07.2012 15:14:39: v tomhle článku - bílá čtverec zajímavost ::)
arionecek
Pracant
17.07.2012 15:24:35
Asi jsi slepý, bo ona otevřela na 60 000, on pushnul 2 000 000, za ním hráč foldnul a on zapomněl na ten raise a zahodil taky, přitom by dostal na ten push call s KK od té paní co otevřela za 60 000, kapišto? :D
Pracant
LoXX
17.07.2012 15:35:46
je to smůla, ale rozhodnutí bylo správné... a proč by měl Korokai vypadnout? že měla KK neznamená že by to 100% vyhrála...
LoXX
Trappy56
17.07.2012 15:48:56
LOXX 17.07.2012 15:35:46: jenže on byl AI a mucknul když měla soupeřka ještě karty, takže neměl handu a všechny chipy uprostřed stolu, to že měla KK má v tu chvíli stejnou váhu jako kdyby měla 72
Trappy56
Loco
17.07.2012 15:51:20
No já bych byl hodně nas......!!!! Hráč má sledovat hru! Nevědomost, neznalost neomlouvá! Ještě bych bral že by dostal po zamíchání balíčku novou kartu! Ale toto je hnus! Pokud skončí 1 pro mne šampion NEBUDE!!!!! Rozhodnutí na ::S ::S ::S
Loco
Loco
17.07.2012 15:57:52
LOXX 17.07.2012 15:35:46: Podle čeho soudíš že bylo rozhodnutí správné?
Loco
SvenMat
17.07.2012 16:03:17
Integrita turnaje je důležitější než pravidla ::)
SvenMat
Lacor
17.07.2012 16:08:13
Koroknai ::S doufám, že skončí devátej
Lacor
sooner11
17.07.2012 16:10:50
A! Díky za upozornění na bílý rámeček. Chyba na mém přijímači - bílý rámeček jsem přeskočil, protože jsem se domníval, že se jedná o příběh té ženské, jak se do ME dostala, ale to bylo v předchozím článku.
sooner11
SvenMat
17.07.2012 16:13:05
LACOR 17.07.2012 16:08:13:
Koroknai udělal chybu, ale rozhodnutí bylo na turnajovém řediteli. Jinak, podle reportu, co jsem četl, tak Koroknai tam zmatkoval vícekrát a jednou dostal orbit penalty, ale nevím, jestli to zrovna nebylo po této situaci.
SvenMat
Hopsalek
17.07.2012 16:26:34
LOXX 17.07.2012 15:35:46: aaaaha, takze nepotrestame hrace ktery chybu udelal, ale potrestame toho co ji neudelal...to mi prijde moc chytre...a opravdu enchci slyset, ze to ze tam musel nechat 60k je trest...
Hopsalek
Lacor
17.07.2012 16:30:26
A jak jinak než takhle se ta situace dala řešit? Vyřazení z turnaje a s chipama co?
Lacor
Hopsalek
17.07.2012 16:30:54
HOPSALEK 17.07.2012 16:26:34: já samozřejmě chápu, že mohla callnout s any two s tím že nemůže prohrát, což taky asi není tak úplně košer...ale pokud fakt držela KK tak s ní prostě s velkou pravděpodobností vymrdali až na půdu....
Hopsalek
arionecek
17.07.2012 16:36:29
LACOR 17.07.2012 16:30:26: třeba dát chipy hráči který zůstal poslední v handě? ::;
arionecek
Eifi
17.07.2012 17:00:58
Lidi, zase se tolik nerozčilujte..........prostě neni možný bejt zároveň allin a mucknout........to prostě nejde..........tudíž když mucknul ještě před callem od tý ženský, tak defacto jenom callnul její 60000 bet.................ona nemohla získat něco, co nestihla callnout.............já bych bral rozhodnutí floormana jako geniální.
Eifi
gutshot
17.07.2012 17:04:05
Prvním pravidlem turnajového pokeru je, že rozhodnutí turnajového ředitele je nadřazené všem pravidlům. Takže zbytečná diskuze.
gutshot
Hopsalek
17.07.2012 17:04:08
EIFI 17.07.2012 17:00:58: aaaaaha...takze vlastne staci byt dost rychly.....
Hopsalek
LoXX
17.07.2012 17:05:32
LoXX
MIKE89s
17.07.2012 17:05:59
Každá herna/kasino/turnaj tyto situace řeší jinak, neexistuje univerzální jediné správné řešení a právě od toho je tam floorman nebo ředitel turnaje, který má jediný právo tyto situace rozhodnout. Myslím, že z toho rozhodování taky nebyl vůbec happy a poslední 2-3 stoly ME WSOP není kilový rebuy v hospodě .... no já bych nechtěl být v jeho pozici, každé rozhodnutí, které by udělal by bylo diskutabilní....
MIKE89s
LoXX
17.07.2012 17:06:21
HOPSALEK 17.07.2012 17:04:08: on to neudělal schvalně
LoXX
Hopsalek
17.07.2012 17:06:33
GUTSHOT 17.07.2012 17:04:05: nejen turnajoveho pokeru, ale to preci nijak nesouvisi, nikdo z nas se ho nechysta zalovat:-))) jenom je tetch situaci, kdyz je ten co udela chybu odmenen posledni dobou cim dal vic:-)))
Hopsalek
gutshot
17.07.2012 17:08:09
Já osobně jsem byl poučen hned na začátku své "live kariéry" :-), že mám odevzdat karty dealerovi vždy až poté, co mi přisune pot.
gutshot
Hopsalek
17.07.2012 17:08:37
LOXX 17.07.2012 17:06:21: to snad i docela mozne...a priste rozhodne jiny pan zase jinak a potreti uplne jinak..ta nekonzistentnost me zarazi...
Hopsalek
MacataStika
17.07.2012 17:16:38
http://www.youtube.com/watch?v=zuGFJ142TE4

::D ::D ::D
MacataStika
Fearless003
17.07.2012 17:18:57
hmm takze priste takhle bude nekdo bluffovat a kdyz to bude vypadat ze dostane call tak to zahodi a bude ho to stat jen ten první raise...
reditel sice muze rozhodnout ale podle me jeho rozhodnutí spravny nebylo, taky uz se mi staly podobny veci a pokazdy sem si placnul o celo, ze sem blbec a nekoukam poradne protoze to snad kazdej vi ze kdyz ma chipy v potu a muckne tak je prohral...nechapu
Fearless003
Axiss
17.07.2012 17:50:09
HOPSALEK 17.07.2012 17:06:33: Třeba měl AA ;-)

FEARLESS003 17.07.2012 17:18:57: Kdyby jen zahodil, tak se ty karty vezmou zpátky a není potřeba moc co řešit. Jenže jemu se ta jedna karta "ztratila". Takže je asi i otázka, co dělal dealer, nebo jak se to přesně stalo.
Axiss
Radekparek
17.07.2012 21:18:32
jesus, to jsou zase komenty jako na novinkách.cz.....div by ho zdejší "no-mistake" playeři za tu chybu lidi neposlali do vězení
Radekparek
JerryDark
18.07.2012 16:41:27
Proč to nevyřešil tak? Zeptám se Baumann co chce udělat,když call.Zeptám se Koroknaie,
co měl za karty.Handu dohraji,pokud Baumann vyhraje není co řešit.Pokud vyhraje Koroknai a Baumann by stím nesouhlasila.Tak pak bych přehrál video,zeptal se ostaních hráčů jaké měli karty atd.Dle mého špatné rozhodnutí ředitele.
JerryDark
DarkScar
19.07.2012 17:06:04
RADEKPAREK 17.07.2012 21:18:32:
Stát se to tobě, tak mluvíš jinak... ;) Pochybuji, že by jsi s rozhodnutím souhlasil. Je to hra a za chyby se má platit a je jedno, jestli uděláš špatný call na riveru, a nebo špatně zahodíš karty... Bylo to stále tvé rozhodnutí. Poker je o chybách a ty se trestají.
DarkScar
JerryDark
19.07.2012 19:47:01
Ještě jsem neviděl nikoho dát preflop all in a před showdownem zahodit.Že si nevšiml hráčky před sebou se stát může.
JerryDark
Eifi
19.07.2012 22:37:36
Lidi, doplňte si znalosti pravidel...................prostě neni podle pravidel možný dát allin a mucknout karty, to prostě nejde..........on je mucknul ještě před vyjádřením sopeřky a tudíž vzniknul error, kterej nešel jinak vyřešit.

to Jerrydark............to jako myslíš vážně to tvoje řešení?....... ::N
Eifi
Radekparek
19.07.2012 22:45:05
EIFI 19.07.2012 22:37:36: minulej nebo předminulej rok v ME nějaká španělka byla all-in do raisu a dealer jí vzal karty....měla vypadnout dle rozhodnutí ředitele...situace se vyřešila tak že si or. raisor vzal pouze výši svého raisu a zbytek nechal soupeřce...gentlemanské gesto....

tady to ředitel udělal takhle rovnou....sick pro Baumann ale přijde mi to fér
Radekparek
Eifi
20.07.2012 13:13:31
RADEKPAREK 19.07.2012 22:45:05:
No tak tam to byl ještě divnější případ teda.............kvůli chybě dealera vypadnou z turnaje?..........to bych toho ředitele asi na místě zabil.
Eifi
 

Spolupracujeme:

Forbes Casino