11.10.2015 10:00:09

Royal Flush (královská postupka)
Nejvyšší pokerová kombinace - pět po sobě jdoucích karet v barvě, od desítky po eso. Na její získání může i velice aktivní hráč čekat několik let, někteří se jí nedočkají dokonce celý život.
Straight flush (postupka v barvě)
Pět karet stejné barvy jdoucích hodnotově za sebou.
Poker (quads, four of a king, čtveřice)
Čtyři karty stejné hodnoty, doplněné jednou kartou, kterou v pokerové terminologii označujeme jako kicker. Jestliže hráč drží v ruce minimálně jednu z karet čtveřice, není možné dělení banku, protože neexistuje druhá stejně hodnotná kombinace. V případě, že se čtveřice nachází mezi společnými kartami, vyhrává hráč držící nejvyšší pátou kartu (onen výše zmíněný kicker). Pak vyhrává hráč, jehož kickerová karta má vyšší hodnotu.
Kombinace jedné trojice a jednoho páru. Při rovnosti trojic o vítězi rozhoduje vyšší dvojice. Při rovnosti dvojic naopak vyšší trojice.
Příklad: Při společných board kartách A-A-8-9-9 a kartách hráčů A-6 resp. A-7 dochází ke splitu, neboť oba hráči mají nejvyšší pětikaretní kombinaci A-A-A-9-9. Indikátorem síly fullhousu je vždy trojice, a proto kombinace Q-Q-Q-5-5 je silnější než T-T-T-5-5. Kombinace J-J-J-7-7 je silnější, než J-J-J-2-2.
Flush (barva)
Kombinace pěti jakýchkoliv karet ve stejné barvě. Sílu flushe určuje hodnota nejvyšší karty. Pokud jsou nejvyšší karty stejné, pak rozhoduje hodnota druhé, třetí, čtvrté nebo páté karty. O síle flushe vždy rozhoduje nejvyšší karta, všechny barvy jsou si rovny.
Příklad: Kombinace Ah,Kh,8h,6h,5h je silnější než kombinace Ah,Kh,7h,3h,2h.
Postupka (straight, ulice)
Pět karet jdoucích hodnotově za sebou, které mají různou barvu. Eso zde používáme jako první kartu postupky a rozhodující je vždy její nejvyšší karta. To znamená, že postupka složená z karet A-2-3-4-5 je slabší, než kombinace 2-3-4-5-6.
Trojice (set, trips)
Tři karty stejné hodnoty, které jsou doplněny dvěma kickery. Kickery rozhodují při rovnosti trojic - je-li hodnota prvního kicker stejná, pak rozhoduje hodnota toho druhého.
Příklad: A-A-A-Q-J je lepší než K-K-K-Q-J, 9-9-9-Q-J je lepší než 9-9-9-4-3.
Dva páry
Kombinace dvou karet stejné hodnoty spolu s dalšími dvěmi kartami stejné hodnoty a kickeru. Rozhoduje hodnota nejvyššího páru, poté druhého páru a konečně posledním ukazatelem síly je kicker.
Příklad: A-A-J-J-K je lepší než Q-Q-J-J-K, A-A-4-4-3 než K-K-Q-Q-J.
Jeden pár
Dvě karty stejné hodnoty. O síle kombinace rozhoduje hodnota páru a poté klasicky tři kicker karty.
Příklad: Q-Q-K-7-5 je vyšší než Q-Q-T-7-5, K-K-A-9-5 je vyšší než J-J-A-9-5
High card (nejvyšší karta)
Pokud se hráči nepodaří složit ani jednu z výše zmíněných kombinací, tak o zisku potu rozhoduje nejvyšší karta. Pokud je nejvyšší karta stejná, tak se porovnává druhá, třetí a analogicky dále.