x

 Cash Games (8)

King’s Casino RozvadovNLH2/4 €Ikonka pokerový stůl 2
King’s Casino RozvadovPLO2/2 € 8/8
King's Prague HiltonNLH1/3 € 6/9
Ambassador CasinoNLH50/100 Kč 8
Showdown Poker Club MuzeumNLH10/30 KčIkonka pokerový stůl 2
Ambassador CasinoNLH10/30 Kč 9
Ambassador CasinoNLH10/30 Kč 9
Card Casino BratislavaNLH1/2 €Ikonka pokerový stůl 2


 Turnaje (8)

17.4. 18:00
1 300+100 Kč
250 000 Kč
20.4. 18:00
1 500 Kč
150 000 Kč
10.5. 20:00
90+10 €
10 000 €
Zobrazit více »

Aktuálně

Poprask na sociálních sítích: PokerStars zakázala prezentaci politických názorů v turnajích EPT

Ikonka datum zveřejnění23. 08. 2014
Ikonka komentáře20

Poprask na sociálních sítích vypukl ve středu, souběžně s televizním přenosem finálového stolu ostře sledovaného €50k Super High Roller eventu. Předmětem debat se staly potisky triček, která si na finálový stůl oblékli pozdější vítěz Olivier Busquet a runner up Daniel Colman.

Nápis na Busquetově triku hlásal "Zachraňte Gazu", zatímco na hrudi Colmana se vyjímal slogan "Osvoboďte Palestinu". A vzhledem k obrovské oblibě EPTLive muselo být každému jasné, že takový krok nezůstane bez okamžité divácké odezvy.

Jedním z těch, kteří se ještě v průběhu přenosu proti nečinnosti televizního štábu ostře ohradili, byl zakladatel portálu Cardplayer Life a dlouholetý pracovník velkých zahraničních portálů Robbie Strazynski. "Nezáleží na tom, jaký názor zastáváte. Tím, že EPTLive umožnila Danielu Colmanovi a Olivieru Busquetovi hrát s těmito tričky, sama sebe ztrapňuje," uvedl na svém Twitteru. Jeho příspěvek byl dokonce později komentátorem Joe Stapletonem prezentován v živém vysílání, čímž hernu PokerStars ještě více postrčil k oficiálnímu prohlášení.

"Cílem našich turnajů je podporovat poker a kompetitivní hraní, neměly by sloužit jako platforma pro politická vyjádření," reagoval po urgencích ze strany diváků i zástupců zahraničních médií Eric Hollreiser, ředitel korporátní komunikace společnosti Rational Group, která je vlastníkem značky PokerStars.

"To, že jsme oběma hráčům umožnili odehrát finálový stůl v tomto oblečení, zpětně vnímáme jako chybu," přiznal.

V návaznosti na tuto kauzu se proto zástupci pořádající herny rozhodli pro zásah do pravidel a veřejné projevy politických názorů během živých turnajů, spadajících pod její hlavičku, jsou od nynějška zakázány.

"Hráči mají mnoho možností, jak veřejně vyjádřit své názory na světovou politiku, ale naše turnaje nejsou tím správným místem," pokračuje Hollreiser. "Vstup do eventů od této chvíle znemožníme každému hráči, který bude taková vyjádření viditelně prezentovat."

Nejedná se přitom o první případ, kdy byla herna PokerStars vystavena podobným dotazům. Na sklonku minulého měsíce se k problematice probíhajícího válečného konfliktu na svém Twitteru vyjádřil také Daniel Negreanu, člen profesionálního týmu herny a jedna z nejvýznamnějších osobností současného pokerového světa. Tehdy herna přirozeně žádný krok nepodnikla.

Nolan Dalla oponuje: "Hrozné rozhodnutí"

Nový zákaz má ale i své odpůrce. V průběhu včerejška přispěl svojí troškou do mlýna také Nolan Dalla, současný mediální ředitel World Series of Poker, který na svých webových stránkách zveřejnil článek s názvem Politická cenzura do pokeru nepatří.

Dalla totiž věří, že iniciativa obou hráčů si nezaslouží kritiku, kterou vyvolala, a nesouhlasí ani s novým nařízením ze strany PokerStars.

"Na tom oblečení nebylo nic urážlivého nebo vulgárního," píše. "Upřímně, takových triček by si na ulici běžného kosmopolitního města stěží někdo všiml."

Podle slavného pokerového novináře "vzniklo rozhodnutí PokerStars a tedy blokáda něčeho, co bylo do této chvíle základním právem každého hráče, pravděpodobně z dobrého úmyslu."

Dobré úmysly jsou nicméně rychlou cestou do pekel a "navíc se jedná o hodně špatné rozhodnutí, jež s sebou v budoucnu přinesen značné komplikace. Popravdě je to tak hrozné rozhodnutí, že si zaslouží ten nejsilnější možný protest."

Dalla je přesvědčen, že snahy udržet politiku mimo stoly jsou špatné a spíše by se slušelo ji považovat za akceptovatelné téma pro otevřenou diskuzi.

"Upřímně, je třeba trochu více politiky, a to obecně. Potřebujeme více diskuzí o problémech a možných řešeních. Samozřejmě ne v průběhu hand," vysvětluje. "Mluvit u stolu o politice je stejně vhodné, jako se bavit o sportovním zápase nebo zkaženém rande. A rozhodně se nestane, aby nějaké nesmyslné pravidlo takové debaty hráčům odepřelo."

"Osvoboďte Palestinu, Ukončete apartheid, Obama 2012, Tea Party 2014, Miluji Izrael nebo jakékoliv jiné politické vyjádření je v demokratické společnosti naprosto korektní. Takových triček jsem už za ty roky viděl v pokerových sálech nespočet. Dám vám radu - pokud se vám nelíbí, nemusíte se na ně dívat. Nelíbí-li se vám ten člověk nebo jeho poselství, nemusíte s ním mluvit."


« Zpět
Diskuse k článku
Fearless003
25. 08. 2014 / 10:31
Já bych to spíš viděl tak, že televizní stoly takovýchhle turnajů jsou v podstatě televizní show a velkou část diváků, včetně mě, nebaví koukat na nějaký klauny co si tam prezentujou svoje politický názory, ať už jsou jakýkoliv. Pořadatel těch turnajů je soukromá firma a oni se rozhodli, že takováhle věc škodí atmosféře, jejich ziskům a já nevim čemu ještě, tak to zakázali. Pravidla jsou od teď jasně daná a kdo se má potřebu něco takového prezentovat má na to milion dalších možností, akorát tady na to prostě nejsou(ani diváci u TV) zvědaví. Hráči si platí za vstup do turnaje, ne za možnost prezentovat svoje názory v televizi.
Odpovědět »
Amiks
25. 08. 2014 / 12:05
FEARLESS003:: Samozřejmě souhlasím s tím, že pořadatel má plné právo na jakékoliv pravidlo.
Odpovědět »
SvenMat
25. 08. 2014 / 01:49
Politická agitka za pokerový stůl nepatří v jakékoli podobě. Ani trička, ani vykřikování hesel. To, že někdo zaplatí buy-in neznamená, že si koupil inzertní plochu pro šíření svých politických názorů. Zaplatil si účast v pokerovém turnaji. Nic víc.
Odpovědět »
Amiks
25. 08. 2014 / 09:24
SVENMAT:: A když budu mít triko Nike, tak nemůžu hrát, protože Nike podporuje dětskou práci v Barmě? LoL, snad si na tričku můžu nosit co chci. Tohle omezování práv mě neuvěřitelně se*e. Snad můžu říct svůj názor - na USA, na Gazu, na Turkmenistán, na dětskou práci v Siera Leone, na nový Pro Evo Soccer, na nový outfit Lady Gaga. Můžu říkat, že Hitler byl pašák (S TÍMTO NÁZOREM SE NEZOTOTOŽŇUJI - přesto to přece, sakra, můžu říct), že cikáni kradou, že někdo je ubrečený a nemůže to hrát. Stop komunismu, nařizování a podobnému fašismu. Nakonec dojdeme k tomu, že jediný povolený názor je, že tráva je modrá, kráva snáší vejce a Paroubek je šik hošík.
Odpovědět »
Amiks
24. 08. 2014 / 23:21
Souhlas s Janem. Jsou to dospělí svobodní lidé, pokud si zaplatí buy in, můžou mít na čele vytetováného třeba nahého Putina / Obamu / Husajna nebo kohokoliv, ale je to jejich věc. Pokud jsou sponzorovani hráči, at si to vyřeší jejich sponzor/zaměstnavatel/maminka.
Odpovědět »
janobendik
24. 08. 2014 / 21:52
Uplne zaverom. PSTARS by sa nemal tak dosledne zaujimat osobnym postojom ( ak samozrejme sa nejedna o urazky, rasizmus....) NESPONZOROVANYCH hracov. Hraju si za svoje, tak nech hraju v com chcu! Svojim hracom nech urcuje trebars aj farbu ponoziek! Ja ako hrac by som skor od PS uvital aktivitu a predvidavost v zabezpeceni potrebneho mnozstva stolov - plno cakaciek - to vobec neprispieva ku kvalite!! Taktiez by som uvital spolupracu PS s casinom v organizovani CG - ktore je tu UBOHE a urcite najhorsie v celej serii EPT!
Odpovědět »
acslom
24. 08. 2014 / 11:35
v dnešní době být rasista je opravdu napováženou... no právě v dnešní době je už asi pozdě...
Odpovědět »
MBcko
23. 08. 2014 / 22:25
Souhlas se SvenMat. Je spousta možností, jak vyjádřit svůj postoj - člověk ze sebe může dělat trubku na sociálních sítích např. tibetskou vlajkou místo profilové fotky, tamtéž fandit multikulti, na ples se místo obleku zahalit do prostěradla, nebo dát vědět světu že jsem i diot účesem, jako to třeba dělá Milan Petržela. A nebo pro danou věc bez teatrálnosti cokoliv faktického udělat. Na sportovní a podobné akce však tahle prázdná gesta rozhodně nepatří.
Odpovědět »
SvenMat
23. 08. 2014 / 14:00
Ve většině sportů je propagace politických názorů a víry zakázána a je správně, že i na EPT. Představte si, že by se EPT hrála za druhé světové války a na finálovém stole byli Němci s hákovými kříži a ostatní s tričky "Stop NAZI". Není problém, vzít si ke stolu neutrální tričko s "peace", ale fandit jedné straně válečného konfliktu je nesmysl. Obě strany v rámci svého "spravedlivého" boje zabily nevinné lidi a stavět se takto otevřeně na jednu stranu, že ti jedni jsou zlí a ti druzí andělé, tak taková politická prezentace k pokerovému stolu nepatří.
Odpovědět »
acslom
23. 08. 2014 / 08:35
prej zachrante Gazu... od dvou amíku super. 11.9.2001 tam slavili arábači jako mi nagano možná ještě víc ale kdo chce kam pomozme mu tam
Odpovědět »
CarlitoB
23. 08. 2014 / 03:13
Colman proste musi mit pokazdy neco specialniho ::D
Odpovědět »
janobendik
23. 08. 2014 / 02:43
Nerozumiem tomu preco PS vadi ak niekto prejavi svoj nazor aj takouto formou! Nie je nic zle- a ani to nikoho nemoze urazit- ak niekto ma tricko s napisom "zachrante Gazu". Alebo prachy a reklama v kolotoci PS su prednostnejsie ako je MIER?!!!! Uplne nechutne by bolo , ak by ten zakaz pramenil z toho ze majitelia PS su z toho druheho etnika ktore zabilo uz vyse 2000 ludi (prevazne zeny a deti!!!).
Odpovědět »
speed
23. 08. 2014 / 06:26
JANOBENDIK:: panejo, takhle omezenej názor jsem teda dlouho nečetl... když už voláš po míru, tak si alespoň přečti noviny, kdo ho poruší první.... k těm nevinným se taky nemá cenu vyjadřovat, možná, až si přečtej i víc, než noviny a zkusíš něco pro nenáročné, třeba wikipedii, tam máš o historii konfliktu dost a dost..
Odpovědět »
janobendik
23. 08. 2014 / 11:46
SPEED:: ....nechcel som urazit tvoju etnicku prislusnost!! V tomto pripade i vy zidia i arabaci su mi uplne ukradnuti z pohladu etnika! Precitaj si spravne moj prispevok - vyjadrujem v nom postoj ze akykolvek prostriedok ktory prispeje pokoju a MIERU na zemi je mnou vysoko vitany!! Vobec pri tom nerozoberam kto je vinny a kto nie - na to su ine institucie! ( mimochodom tento sucastny konflikt zacal tym ze izraelsky policajt zastrelil arabskeho chlapca lebo ten vraj hadzal po nom kamene - vysoko nutna obrana ::| ) ....a ze su to amici...pekne od nich. Asi nie vsetci suhlasia s Vietnamom, Libiou, Syriou, Ukrainou..... aj v USA mozu byt predsa normalni ludia
Odpovědět »
speed
23. 08. 2014 / 23:11
JANOBENDIK:: lol, ty si fakt asi z jiný planety :D:D zasedni za ten stůl, pinkej si a radši se nevyjadřuj, je to jen ostuda..
Odpovědět »
janobendik
24. 08. 2014 / 01:04
SPEED:: Maximalne ak ostuda pre teba! Ak je pre niekoho MIER len prazdne slovo, zasluzi si len opovrhnutie! A sposob??? O tom sa da polemizovat - no kde sa ma vyjadrit pokrovy hrac, ktory je kaxdy den v herni?? V parlamente a ci v tovarni....??
Odpovědět »
speed
24. 08. 2014 / 03:36
JANOBENDIK:: My si trochu nerozumíme, narážím na toto, cos napsal.. Uplne nechutne by bolo , ak by ten zakaz pramenil z toho ze majitelia PS su z toho druheho etnika ktore zabilo uz vyse 2000 ludi (prevazne zeny a deti!!!). Že si antisemita jako poleno, to je ostuda, v dnešní době být rasista je opravdu na pováženou.. Pro tvou informaci, žid nejsem a žíví mě obchod hlavně s Peršany. Každopádně nejsme na idnes, jsme na pokerwebu, takže za mě konec.. napiš si k tomu co chceš, já už reagovat nebudu..
Odpovědět »
SvenMat
24. 08. 2014 / 02:01
JANOBENDIK:: Pane Bendíku, pokud někdo fandí Palestině, nevyjadřuje tím, že fandí míru, takže se prosím neschovávejte ve své argumentaci za chvályhodný boj za mír na světě. Jedná se o složitý válečný konflikt a bezvýhradně se stavět za tu či onu stranu je prostě nesmysl. A pokud přemýšlíte o tom, kde se pokroví profesionálové mají politicky vyjadřovat, tak rozhodně né při hře. Sportovci se politicky nevyjadřují na sportovištích, pokroví hráči se nemají politicky angažovat za pokerovým stolem. Na mezinárodní hřiště ani za mezinárodní pokerový stůl politika nepatří. Já to beru jako hloupe až amaterské porušení hráčské etikety.
Odpovědět »
janobendik
24. 08. 2014 / 17:55
SVENMAT:: ...kto ti nahovoril, ze poker je sport???
Odpovědět »
SvenMat
24. 08. 2014 / 19:52
JANOBENDIK:: Použil jsem sport jen jako přirovnání ve smyslu fair-play ve sportu a etiketa v pokeru, takže tvá poznámka je naprosto mimo. Jestli to nejsi schopen pochopit, tak nechápej.
Odpovědět »

Video

Jaroslav Vobořil díl první! Minulost a temná budoucnost?
Play Button
Mindset vítězů, jak ho dosáhnout díl 2.
Play Button
Mindset vítězů, jak ho dosáhnout?
Play Button
Všechna videa »

Spolupracujeme

King´s Resort
King´s Prague
Forbes Casino Brandýs
Casino Babylon
Showdown
Grand Casino Aš
Go 4 Games
www.pokerman.cz